۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
کشف ۱۹ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در ۲۰ روز ابتدایی تیر ماه
سخنگوی ناجا اعلام کرد

کشف ۱۹ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در ۲۰ روز ابتدایی تیر ماه

حاجیان، معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا از قاطعیت پلیس در انهدام مزارع دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال مربوطه خبر داد.

به گزارش بازار، سردار مهدی حاجیان گفت: در پی خاموشی‌های گسترده و سراسری اخیر کشور، ناجا با طرح‌های ویژه، مقابله قاطع با مزارع غیرمجاز استخراج رمز ارزهای دیجیتال را در دستور کار خود قرار داده است.

وی در ادامه گفت: ناجا در بیست روز ابتدایی تیرماه با تشدید اقدامات خود موفق به کشف نزدیک به ۱۹ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز شد که در مقایسه با خرداد که آمار کشفیات ۸۵۰۰ دستگاه بود، افزایش بی سابقه ۱۲۵ درصدی را نشان می‌دهد و همچنان تا انتهای تیرماه این آمار با افزایش بیشتری روبه رو خواهد شد که ان شاءالله اینگونه اقدامات در کاهش خاموشی‌ها و قطعی برق موثر باشد.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: با توجه به کاهش شدید تولید برق نیروگاه‌ها در کشور و تشدید این خاموشی ها، تولید لوازم خانگی و صنعت با مشکلاتی روبه رو شده اند به همین خاطر در سال مانع زدایی از تولید بر اساس اختیارات قانونی برخورد با موانع تولید را تکلیف خود می‌دانیم.

سخنگوی ناجا افزود: ناجا جهت رفاه حال شهروندان و هم وطنان عزیز، از آمادگی کامل برای همکاری نهادها و ارگان‌های ذیربط در شناسایی و جمع آوری مزارع غیرمجاز ارزهای دیجیتال برخوردار است و با جدیت در اجرای قاطعانه قانون بدون اغماض اقدام خواهیم کرد.

سردار حاجیان در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مردم عزیز در همکاری و اطلاع به موقع به پلیس، از شهروندان محترم خواست هرگونه اقدامات و فعالیت‌های مربوط به مزارع استخراج ارزهای دیجیتال را با شماره تلفن ۱۱۰ گزارش کنند.

کد خبر: ۹۹٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha