۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
نان خوب دادن به مردم هزینه دارد/ قیمت‌ها مناسب نیست
عضو اتحادیه خبازان مازندران:

نان خوب دادن به مردم هزینه دارد/ قیمت‌ها مناسب نیست

ساری- نوروزی، عضو اتحادیه خبازان مازندران با بیان اینکه نان خوب دادن به مردم نیازمند تامین هزینه‌ است، گفت: قیمت اصلاح شده با هزینه‌های جاری نانوایی‌ها همخوانی ندارد.

ذکریا نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اصلاح و متناسب سازی قیمت نان اظهار داشت: قیمت تعیین شده برای نان لواش خوب بوده ولی نرخ نان بربری و سنگک مناسب نیست.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی نرخ نان افزود: این اصلاح قیمت پس از دو سال انجام شده درحالی برخی مایحتاج نانوایی ها رشد بی سابقه داشته است و هزینه حمل نیز گران شده است.

عضو اتحادیه خبازان مازندران با عنوان اینکه در تامین هزینه های مربوط به نانوایی با مشکل روبرو هستیم، گفت: افزایش تعرفه های آب و برق و رشد ۴۰۰ درصد خمیرمایه از جمله مشکلات بوده و قیمت آن از ۴۸۰ به ۵۸۰ تومان رسیده است.

نوروزی با اشاره به دخیل بودن آیتم های مختلف در قیمت گذاری آرد ونان گفت: نرخ حمل ونقل، دستمزد کارگران و بیمه تاثیر زیادی در هزینه ها دارد و اکنون کمتر کارگرانی راغب به کار و اشتغال در نانوایی ها هستند.

وی تصریح کرد: کارگران سنگک ۴۰۰ هزار تومان دستمزد طلب می کنند و بیشتر این افراد در حال کوچ به تهران هستند و با تداوم وضعیت کنونی و عدم همخوانی نرخ نان و هزینه ها سبب تعطیلی بسیاری از نانوایی ها از جمله سنگک خواهد شد.

عضو اتحادیه خبازان مازندران یادآور شد: پیشنهاد اتحادیه این بود که نرخ سنگک با وزن ۴۵۰ تومان به دو هزار و ۵۰۰ برسد زیرا این قیمت معقول بود.

نوروزی با اظهار اینکه نان خوب دادن به مردم هزینه دارد، گفت: نباید خباز از جیب هزینه کند و اکنون نرخ نان سنگک و بربری دولتی معقول و مناسب نیست.

کد خبر: ۹۹٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha