۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
کاهش فصل کوچ دام‌ها به دلیل خشکسالی نگران کننده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

کاهش فصل کوچ دام‌ها به دلیل خشکسالی نگران کننده است

ساری- ولی زاده، رئیس اتحادیه صنعت دامپروری مازندران و دامدار نمونه کشوری کاهش فصل و زمان کوچ دام‌ها از ۱۱۰ به ۵۰ روز را به دلیل خشکسالی نگران کننده دانست.

الهیار ولی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید براینکه دستگاه های نظارتی بر فرایند توزیع نهاده ها نظارت داشته باشند، افزود: متاسفانه خشکسالی مراتع بر صنعت دامداری لطمه زیادی زده است.

وی گفت: خشک شدن علوفه ها و کم شدن شیر دام های مولد سبب شده تا بره های گوسفندان با تلفات و آسیب های زیادی مواجه شود.

این دامدار نمونه کشوری با اظهار اینکه امسال به دلیل خشکسالی بیش از ۵۰ راس از دام هایم تلف شدند، افزود: با توجه به کشت دوباره برنج و خشکسالی در مراتع ییلاقی با فاجعه در صنعت دامی مواجه می شویم.

ولی زاده با بیان اینکه اگر حداقل ۳۰ درصد دام ها کشتار شوند، یک فاجعه محسوب می شود، گفت: دولت برای فرونشاندن تنش و اعتراض ها اقدام به اصلاح قیمت شیر کرده که امری غیرکارشناسی است.

وی یادآور شد: مشکلات صنعت دامداری با نظم و برنامه ریزی درست حل می شود و با شیر ۷ هزار تومانی و گوشت ۳۰۰ هزار تومانی مسئله حل نمی شود.

این دامدار نمونه کشوری گفت: ما می خواهیم تولید و تولیدکننده حفظ و مصرف کننده حمایت شود از این رو به سیاست های درستی و منطقی برای حمایت از بخش دامی نیاز است.

ولی زاده با اظهار اینکه مشکلات و خشکسالی سبب شده تا زمان کوچ از ۱۱۰روز به ۵۰ روز تقلیل یافت، گفت: دامداری در مازندران شرایط بسیار سختی دارد و پیش بینی می شود بخشی از تولیدات دامی روستایی نابود شود.

کد خبر: ۹۹٬۲۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha