۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۷
۲۱۱ واحد گردشگری گلستان متقاضی دریافت تسهیلات کرونا هستند
معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان:

۲۱۱ واحد گردشگری گلستان متقاضی دریافت تسهیلات کرونا هستند

گرگان- قندهاری، معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان گفت: ۲۱۱ واحد گردشگری متقاضی دریافت تسهیلات کرونا به ارزش ۱۴ میلیارد تومان هستند.

یاسر قندهاری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پیرو هفتاد و یکمین جلسه ستاد کرونا مسئله بسته حمایتی از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا مطرح شد که بخشی از مصوبات این جلسه مربوط به حوزه گردشگری می شود.

وی افزود: تمدید مهلت ثبت نام حوزه گردشگری تا پایان شهریور ۱۴۰۰ در سامانه کارا، تمدید مهلت پرداخت از سوی بانک ها تا پایان آبان ماه، امحال تسهیلات تا پایان شهریور، تمدید بدهی مالیاتی، تمدید پرداخت حق بیمه کارفرمایی به مدت دو ماه و دیگر موارد از جمله بسته های حمایتی دولت به واحدهای گردشگری آسیب دیده از کرونا است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: همچنین این واحدها برای پرداخت بدهی ها خود به شرکت گاز، برق و آب تا پایان شهریور ماه مهلت داده شد.

قندهاری با بیان اینکه تسهیلات بانکی نیز برای این واحدهای گردشگری در نظر گرفته شده است، افزود: میزان پرداخت تسهیلات به هر واحد بر اساس نوع واحد، زیربنا، میزان اشتغال و رتبه بندی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات برای واحدهای کوچک از ۱۶ میلیون تومان شروع می شود، خاطرنشان کرد: تاکنون ۲۱۱ واحد گردشگری متقاضی دریافت تسهیلات به میزان ۱۴ میلیارد تومان شده اند که از این میزان ۹۶ واحد گردشگری هفت میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند.

قندهاری ادامه داد: پرداخت تسهیلات به دیگر واحدهای گردشگری در دست بررسی قرار دارد و بانک ها موظف شده اند تا پایان آبان ماه پرداخت کنند.

کد خبر: ۹۹٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha