۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
۴۵ درصد اراضی کشاورزی فیروزکوه به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد
مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه:

۴۵ درصد اراضی کشاورزی فیروزکوه به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد

فیروزکوه - مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه گفت: ۴۵ درصد اراضی کشاورزی شهرستان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا فرازی ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش میزان بارندگی در زمستان امسال اظهار داشت: برای اصلاح الگوی کشت در فیروزکوه  کلاس های آموزشی برای کشاورزان برگزار خواهد شد، که در این راستا استفاه از سامانه های کم آب بر و استفاده از تغییر الگوی کشت در اولویت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

وی در ادامه با تاکید بر اقدامات جهاد کشاورزی در راستای تغییر الگوی کشت گفت: ترویج کشت گیاهان دارویی، آبیاری تحت فشار، آبیاری نوار تیپ در دستور کار جهاد کشاورزی قرار دارد که با توجه به این موارد بهترین راه حل این است که در کشت از آبیاری قطره ای استفاده کنیم چون هم مصرف آب به میزان زیادی کاهش می یابد و هم می توان عمل آبیاری را راحت تر انجام داد.

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه همچنین با تاکید بر اینکه دولت در اجرای طرح آبیاری قطره ای حمایت هایی را خواهد داشت افزود: دولت تا ۸۰ درصد نیز به افرادی که به صورت انفرادی متقاضی آبیاری قطره ای هستند تسهیلات پرداخت می کند.

فرازی با اشاره به ترویج سامانه های نوین آبیاری در فیروزکوه  گفت: بالغ بر ۴۵ درصد اراضی شهرستان فیروزکوه به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند و این روش سبب کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب شده است.

وی با اشاره به این که احداث گلخانه روشی است که در تمام محصولات قابل اجرا می باشد، بیان کرد: دولت از نظر پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی و یارانه دار با سود هفت و نه درصدی با بازپرداخت پنج ساله و صدور مجوز در کمترین زمان ممکن از احداث گلخانه ها در شهرستان حمایت می کند و در این راستا جهت کشت در گلخانه محدودیت کشتی وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در پایان تصریح کرد: در شهرستان فیروزکوه آبیاری باغات بیشتر به صورت قطره ای انجام می شود و بقیه زمین های کشاورزی نیز به صورت بارانی می توانند طرح آبیاری قطره ای را اجرا کنند؛ روش خیلی پیشرفته تر نوار تیپ است که در فیروزکوه به تازگی ترویج می شود.

کد خبر: ۹٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha