۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی شناسایی و رفع می‌شود
گزارش خبری بازار؛

موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی شناسایی و رفع می‌شود

تبریز- کارگروه رفع موانع تولید دانش‌بنیان در استان با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و سازمان بازرسی استان تشکیل و بر ضرورت شناسایی و رفع موانع موجود تاکید شد.

به گزارش خبرنگار بازار، بازرس کل استان آذربایجان شرقی عصر امروز پنج شنبه در جلسه رسیدگی به مسائل و مشکلات شرکت‌های فناور و مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در محل پارک علم و فناوری استان در جریان مشکلات فناوران با ادارات و دستگاه‌های دولتی قرار گرفت و ضمن دستور بررسی و حل مسائل دستور تشکیل کارگروه رفع موانع تولید دانش بنیان با همکاری پارک علم و فناوری و سازمان بازرسی استان و برگزاری جلسات مستمر برای رفع مشکلات را صادر کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در این جلسه اظهار کرد: فناوران در پارک علم و فناوری مراحل پژوهش و تحقیق را پیموده و اکنون آماده عرضه محصولات هایتک و فناورانه طراحی و تولیدشده توسط خودشان به صنایع و جامعه هستند.

شرکت‌های دانش بنیان نیاز به ایجاد کارگاه‌های تولیدی دارند
عبدالرضا واعظی افزود: شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای تولید نیمه‌صنعتی و صنعتی نیاز به ایجاد کارگاه‌های تولیدی دارند که متأسفانه به علت تعلل در تحویل بهره‌برداری زمین ۲۰ هکتاری خلعت پوشان؛ پارک علم و فناوری نمی‌تواند اراضی موردنیاز را در اختیار فناوران قرار دهد.

واعظی با بیان اشتغال‌زایی مستقیم ۶۰ هزارنفری در پارک‌های علم و فناوری خاطرنشان کرد: در سال گذشته محصولات دانش‌بنیان به میزان ۲۶۰ میلیون دلار محصولات دانش‌بنیان صادرشده است.

موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی شناسایی و رفع می‌شود

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی ارائه تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت توسط خود پارک، استقرار و توانمندسازی استارتاپ ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، تسهیلات تجاری‌سازی و بازاریابی و برخورداری از تمامی امتیازهای مناطق آزاد ازجمله معافیت مالیاتی و گمرکی برای شرکت‌های مستقر را ازجمله مزیت‌های حمایتی این پارک برای صاحبان ایده و فناوری بیان کرد.

ارائه تسهیلات کم‌بهره با بازپرداخت طولانی‌مدت توسط خود پارک و استقرار و توانمندسازی استارتاپ ها و شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان جزو مزیت های پارک علم و فناوری برای صاحبان ایده است

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر نقش دستاوردهای دانش و فناوری تأکید فرمودند پارک‌های علم و فناوری نقش برجسته‌ای در تحقق گام دوم انقلاب دارند و تمامی دولت‌ها موظف به حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان هستند.

ممنوعیت خرید وسایل خارجی توسط ادارات و سازمان‌ها
بازرس کل استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: هیچ‌کدام از دستگاه و ادارات دولتی حق خرید محصول خارجی درصورتی‌که نمونه باکیفیت داخلی آن موجود باشد را ندارند.

وی افزود: ادارات دولتی افزون بر ممنوعیت خرید وسایل خارجی درصورتی‌که محصولی در داخل استان تولید می‌شود نمی‌توانند از دیگر استان‌ها خریداری کنند.

یدالله کرمی افزود: برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه بین‌الملل باید بر اجرای قوانین و ظرفیت‌های موجود برای حمایت از تولید محصولات داخلی نظارت کرد.

حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان اولویت اساسی سازمان بازرسی کل کشور است

بازرس کل استان آذربایجان شرقی حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان را اولویت اساسی سازمان بازرسی کل کشور دانست.

کرمی همچنین با تأکید بر اجرای مصوب هیأت امنا دانشگاه تبریز در خصوص واگذاری بهره‌برداری اراضی خلعت پوشان به پارک علم و فناوری گفت: سازمان بازرسی پیگیری‌های لازم را برای تسریع در تحویل این اراضی به پارک علم و فناوری انجام خواهد داد.

موانع تولید شرکت‌های دانش‌بنیان آذربایجان شرقی شناسایی و رفع می‌شود

پارک‌های علم و فناوری نقش اساسی در حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان دارند
رئیس منطقه پنج بازرسی کشور با تشکر از روحیه جهادی و انقلابی مدیران پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تأکید کرد: پارک‌های علم و فناوری نقش اساسی در حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و تبدیل علم به محصول نیاز جامعه را بر عهده‌ دارند و باید با تغییر نگرش در کل جامعه بیش‌ازپیش از این مجموعه حمایت کرد و بجای اقدام‌های جزیره‌ای و موازی امکانات، اراضی و بودجه پارک‌های علم و فناوری افزایش‌ یافته و مشکلات پیش رو شرکت‌ های فناور و دانش‌ بنیان مرتفع شود.

کرمی سپس اظهار تأسف کرد: در دهه ۴۰ شمسی تبریز قطب صنعتی کشور بشمار می‌رفت ولی به علت عدم به‌روزرسانی در صنایع ایجادشده اکنون ماشین‌آلات و کارخانه‌های قدیمی مستهلک‌ شده‌اند.

بازرس کل استان آذربایجان شرقی با تأکید بر حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش فناوری بیان کرد: دانش و ایده‌های فناوران و فارغ‌التحصیلان کشور باید منجر به تولید محصولات نوآورانه، فناورانه و اساسی کشور شود.

کد خبر: ۹۹٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha