۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۶
وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند
میلیاردرهای جوان حوزه فناوری را بشناسید

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

فناوری اطلاعات موجب شده تا فرصت های جدیدی نه فقط در پر کردن شکاف توسعه بین کشورها که برای جوانان فراهم کند. امروز بر خلاف گذشته فرصت پولدار شدن جوانان به مراتب بیشتر از گذشته است.

محمدرضا هادیلو؛ بازار: درحالی‌که میلیاردرهای زیادی در دنیا مانند جف بزوس و بیل گیتس هستند که سن آن‌ها بیش از ۵۰ و ۶۰ سال است و ثروت خود را از بخش فناوری به دست آورده‌اند، ده‌ها میلیاردر جوان وجود دارند که از طریق فن‌آوری درآمدهای میلیارد دلاری کسب کرده‌اند.

 ویژگی عصر حاضر این است که دیگر شرکت‌های بزرگ در لیست اس اند پی ۵۰۰ تا ۷۰ سال ثابت نیستند و عمر بسیاری از این لیست کوتاه و کوتاه‌تر شده و به همین تناسب میلیاردهایی که با یک ایده خلاقانه در محیط فناوری اطلاعات ظرف مدت کوتاهی میلیاردر می‌شوند زیاد شده است. این میلیاردها به‌ویژه در کشورهایی رشد می‌کنند که زمینه‌های رشد برایشان فراهم هست و از همین رو است که چین در سال ۲۰۲۰ ناگهان بیش از ۲۵۰ نفر میلیاردر به لیست گذشته خود اضافه می‌کند.  فرصتی که شاید تا قبل از توسعه اقتصاد دیجیتال فراهم نبود.

از نمونه‌های قابل‌توجه میلیاردرهای جوان فناوری می‌توان به ایوان اشپیگل و بابی مورفی (به ترتیب ۳۰ و ۳۲ سال) اشاره کرد که باهم برنامه اسنپ چت "Snapchat" را بنیان نهادند و درحالی‌که هنوز در اواسط سن بیست‌سالگی خود بودند میلیاردر شدند.

ویژگی عصر حاضر این است که دیگر شرکت‌های بزرگ در لیست اس اند پی ۵۰۰ تا ۷۰ سال ثابت نیستند و عمر بسیاری از این لیست کوتاه و کوتاه‌تر شده و به همین تناسب میلیاردرهایی که با یک ایده خلاقانه در محیط فناوری اطلاعات ظرف مدت کوتاهی میلیاردر می‌شوند زیاد شده است

اسنپ چت یک اپلیکیشن ارسال و دریافت تصاویر مخصوص سکوی تلفن همراه است که با استفاده از این برنامه، کاربران می‌توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و سپس به آن‌ها متون یا نقاشی اضافه و آن‌ها را به فهرستی از دریافت‌کنندگان مشخص‌شده ارسال کنند. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحاً اسنپ نامیده می‌شوند.

یا مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، در ۲۳ سالگی جوان‌ترین میلیاردر جهان شد و اگرچه اکنون این عنوان دیگر سهم وی نیست اما او همچنان یکی از جوان‌ترین ثروتمندان جهان است. در ادامه لیست ۱۰ جوان میلیاردر را که با فناوری ثروتمند شده‌اند را بر اساس منابع فوربس و بیزنس اینسایدر  تقدیم می کنیم.  

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

۱- جان کولیسون

میلیاردر ایرلندی جان کالیسون به همراه برادرش پاتریک در سال ۲۰۱۰ شرکت خدمات مالی و برنامه‌های مالی "استرایپ" ایالات متحده را تأسیس کردند. جان ۳۰ ساله اکنون رئیس این شرکت است و ثروت او ۳.۲ میلیارد دلار است و او را به جوان‌ترین میلیاردر جهان در بخش فناوری تبدیل کرده است.

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

۲- ایوان اشپیگل

ایوان اشپیگل بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت آمریکایی "اسنپ" است که صاحب برنامه شبکه‌های اجتماعی "اسنپ چت" است. دارایی اشپیگل ۳۰ ساله ۴.۴ میلیارد دلار است و وی این شرکت را با همکاری بابی مورفی تأسیس کرد ۲۰۱۱

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

۳- پاتریک کولیسون

کارآفرین ایرلندی پاتریک کولیسون، ۳۱ ساله، با ثروت ۳.۲ میلیارد دلار، که از طریق تأسیس مشترک "Stripe" با برادرش جان ساخته‌شده است، سوم است. پاتریک مدیرعامل شرکت است.

استرایپ  یک شرکت فناوری در حوزه فین تک است که در بیش از ۲۵ کشور دنیا فعال بوده و به افراد حقیقی و نیز شرکت‌ها امکان دریافت پول بر بستر اینترنت را می‌دهد. استرایپ می‌کوشد زیرساخت‌های فنی و مالی موردنیاز برای سامانه‌های پرداخت آنلاین را فراهم سازد. توسعه‌دهندگان وب با استفاده از استرایپ می‌توانند فرایند پرداخت را درون وب‌سایت‌های خود قرار دهند، بدون اینکه نیازی به طی کردن فرایندهای پیچیده معمول داشته باشند.

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

۴- بابی مورفی

بابی مورفی، کارآفرین آمریکایی، بنیان‌گذار اسنپ است و در حال حاضر مدیر ارشد فناوری این شرکت است. دارایی مورفی ۳۲ ساله ۴.۶ میلیارد دلار است.

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

۵- جیان وو

ثروت این کارآفرین ۳۴ ساله چینی به نام جیان وو ۱.۸ میلیارد دلار است و بنیانگذار و رئیس بیت مین تکنولوژی است که بزرگ‌ترین شرکت استخراج ارز رمزنگاری‌شده در چین است.

شرکت بیت مین تکنولوژی (Bitmain Technology) که دفتر مرکزی آن در پکن چین قرار دارد، در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد و اکنون در قلب اقتصاد کریپتو فعالیت می‌کند. با توجه به این‌که دستگاه پرچم‌دار این شرکت، دستگاه استخراج انت‌ماینر (AntMiner)، همچنان بر بازار سخت‌افزارهای ماینینگ تسلط دارد و همچنین استخرهای استخراج آن تقریباً یک‌چهارم قدرت پردازش شبکه‌ بیت کوین را تشکیل می‌دهند، این غول سخت‌افزارِ چینی موقعیت قدرتمندی در حوزه بیت کوین و ارزهای دیجیتال دارد. این شرکت نماینده رسمی در ایران دارد.

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

 ۶- کریس وانستراث

وی بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق گیت هاب( GitHub ) است، یک شبکه اجتماعی برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار توسط مایکروسافت خریداری‌شده است. ثروت این کارآفرین ۳۵ ساله آمریکایی ۲.۱ میلیارد دلار است.

 گیت هاب یک سرویس میزبانی وب برای پروژه‌هایی است که از سیستم سورس کنترل گیت استفاده می‌کنند.

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

۷- پاول دورف

پاول دوروف، کارآفرین روسی، برنامه تلگرام را در سال ۲۰۱۳ تأسیس کرد و همچنین وی کی ( (VK را که بزرگ‌ترین برنامه رسانه‌های اجتماعی روسیه است مدیریت کرده است. ثروت دورف ۳۵ ساله، ۳.۴ میلیارد دلار است.

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

۸- داستین مسکوویتس

داستین مسکوویتس، یک کارآفرین ۳۶ ساله آمریکایی است که  با مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک بودند، اما شرکت را ترک کرد و شرکت مشترک آسانا (Asana(را که در مدیریت محل کار متخصص است و در حال حاضر مدیر عامل آن است، تأسیس کرد.

ثروت وی ۱۶.۲ میلیارد دلار است.

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

۹- مارک زاکربرگ

مارک زاکربرگ، کارآفرین ۳۶ ساله آمریکایی، در سال ۲۰۰۴ با تأسیس شرکت فیس‌بوک برای شبکه‌های اجتماعی، سمت مدیرعاملی آن را بر عهده دارد. این شرکت برنامه‌های زیادی ازجمله واتس‌آپ و اینستاگرام  را به تصاحب خود درآورده است. ثروت زاکربرگ به ۹۸ میلیارد دلار می‌رسد.

وقتی فناوری اطلاعات در جوانی افراد را میلیاردر می‌کند

۱۰- کوین سیستروم

ثروت این کارآفرین ۳۶ ساله آمریکایی، کوین سیستروم، ۱.۹ میلیارد دلار است. سیستروم پیش از آنکه توسط فیس‌بوک در سال ۲۰۱۲ خریداری شود، با مشارکت در برنامه اشتراک عکس اینستاگرام و به‌عنوان مدیرعامل سابق این شرکت فعالیت می‌کرد.

کد خبر: ۹۹٬۱۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha