۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴
غفلت صنعت فولاد استان از تولید ورق/ محقق نشدن مطالبات صنعتی یزد در سال‌های گذشته
استاندار یزد اعلام کرد:

غفلت صنعت فولاد استان از تولید ورق/ محقق نشدن مطالبات صنعتی یزد در سال‌های گذشته

یزد- استاندار یزد با اشاره به نبود واحد تولید ورق در استان گفت: یزد توان ایجاد واحد تولید ورق را در سال‌های گذشته داشته که از آن استفاده نشده است.

به گزارش بازار، محمدعلی طالبی با اشاره به اینکه در اوایل دهه ۷۰ بحث تولید فولاد آلیاژی در استان مطرح شد، گفت: مدتی نحوه شکل‌گیری و پیامدهای تولید فولاد نقل محافل یزد بود و تصور عموم بر این بود که  از این پس، صنایع زیردستی مانند قطعه‌سازی‌ و ماشین‌سازی‌ در استان ایجاد می‌شود.

استاندار یزد تصریح کرد: این در حالی است که هنوز  مطالبات صنعتی ۳۰ سال گذشته یزد تحقق پیدا نکرده است.

وی با اشاره به توسعه‌ استان در بخش معدن و فولاد، افزود: یزد تامین کننده عمده محصولات فولادی کشور محسوب می‌شود، اما با وجود آنکه نیاز اصلی بازار فولاد کشور، ورق است؛ هنوز هیچ واحد ورق‌سازی در استان یزد فعالیت ندارد.

طالبی با اشاره به اینکه  تامین ورق بعضی از واحدهای صنعتی که در آستانه تعطیلی و یا ورشکستگی بودند باعث شد تا از دیگر استان‌ها درخواست ورق شود، اعلام کرد: ایجاد کارخانه ورق بر همین اساس از دستورالعمل‌های اصلی استان شد و در حال حاضر مجوز یکی از واحدها صادر شده و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه از فرایند قطعه‌سازی و ماشین‌سازی مطابق با ظرفیت‌های استان استقبال نشده است، گفت: برخی حمایت‌های صورت نگرفته تعجب برانگیز است؛ مثلا در بحث تامین زمین یا فضای موردنیاز برای واحدهای ماشین سازی مشکلی وجود نداشته و در صورت اقدام سریع‌تر، می‌توانست به صورت شهرک مستقل و غیردولتی به فعالیت بپردازند.

استاندار یزد با اعلام ظرفیت‌های استان در خصوص ایجاد شهرک‌های صنعتی به صورت متمرکز، افزود: استانداری در تامین زمین برای ایجاد شهرک های صنعتی مقید است. در این زمینه فضای لازم فراهم شده و لازم است نسبت به تعیین تکلیف زمین های مرتبط با ایجاد شهرک هرچه سریع‌تر اقدام شود.

وی خواستار ایجاد یک مکان مشخص برای قطعه سازان شد و گفت: تبدیل شدن یزد به قطب قطعه سازی و ماشین سازی به حمایت نیاز دارد و استان توانمندی فنی، تکنولوژیکی و نیروی انسانی ماهر در این زمینه را دارد. 

کد خبر: ۹۹٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha