۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
ثبات موقت قیمت ها در بازار آهن

ثبات موقت قیمت ها در بازار آهن

بازار آهن شاید بر خلاف انتظار خیلی از افراد که در انتظار فروکشی شدید التهابات و شیب نزولی قیمت ها بودند، ثبات نسبی را در پیش گرفت.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، روز گذشته نرخ ارز در بازار آزاد روی کانال ۲۴ هزار و ۸۲۰ تومان قرار گرفت. با توجه به نوسانات جزیی در همین محدوده می توان گفت که دلار به ثبات نسبی رسیده است. بازار آهن هم شاید بر خلاف انتظار خیلی از افراد که در انتظار فروکشی شدید التهابات و شیب نزولی قیمت ها بودند، ثبات نسبی را در پیش گرفت.

به طور کلی روز گذشته نوسانات جزئی در بازار میلگرد و تیرآهن رویت شد. اما در سایر مبادی فروش؛ از جمله پروفیل، نبشی و ناودانی قیمت ها عموما ثابت بوده اند. از سوی دیگر عرضه شمش نیز در روز گذشته حذف شد؛ این حذف اگرچه تاثیر مستقیمی بر تولید نوردکاران دارد اما نتوانست به افزایش قیمت ها بیانجامد. همانطور که قبلا پیش بینی شده بود؛ ثابت شد که این افزایش قیمت ها نمی تواند پایه محکمی داشته باشد، چرا که تقاضای آنچنانی از سوی مصرف کنندگان و سرمایه گذاران وجود ندارد.

حال امروز چشم انتظار عرضه ی مقاطع هستیم. امیدواریم عرضه مقاطع نیز به سرنوشت شمش دچار نشود، البته لازم به ذکر است که ممکن است این عرضه ها امروز با حجم کمی ارائه شود.

با این تفاسیر روز گذشته شاهد ثبات نسبی در قیمت میلگرد از سوی اکثر مبادی فروش این محصول بودیم؛ اما در ۳ شرکت افزایش قیمت ۱۵۰ و ۲۰۰ تومانی مشاهده شد. در میان قیمت های اعلامی، کف قیمت میلگرد روی نرخ ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان و سقف قیمت میلگرد روی ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان بود.

در بخش دیگری از بازار آهن، قیمت نبشی و قیمت ناودانی از سوی تمامی فروشندگان این محصولات بدون تغییر اعلام و روانه بازار شد. قیمت تیرآهن در بخش کیلوفروشی به طور نسبی ثبات داشت، اما قیمت این محصول در بخش شاخه ای با نوسان همراه بود، به این صورت که برخی شرکت ها افزایش ۱۰ الی ۱۰۰ هزار تومانی را لحاظ کردند. جالب آنکه برخی شرکت ها نیز در خلاف جهت کاهش ۱۰۰ الی ۱۳۰ هزار تومانی را اعمال نمودند. قیمت پروفیل نیز از سوی تولیدکنندگان این محصول ثابت اعلام شد و روز گذشته آرامش در این بخش از بازار حکم فرما بود.

گویا بازار آهن از آشفته بازار قبلی عبور کرده اما هنوز موفق به خروج از آن نشده است. مبادی فروش نیز چشم انتظار واکنش یکدیگرند. در وضعیت فعلی پیش بینی روزهای بعد در گرو عرضه های امروز خواهد بود. اثر برق حتی اگر بر میزان تولید موثر نبوده باشد؛ بلا شک بر جو روانی عرضه کننده ها موثر بوده است.

کد خبر: ۹۹٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha