۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
عربستان برنده بن‌بست توافق اوپک پلاس است!

عربستان برنده بن‌بست توافق اوپک پلاس است!

بانک آمریکایی جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرد که عربستان پیروز بن‌بست ایجادشده در توافق کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس خواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از شانا، کریستین ملک، تحلیلگر موسسه مالی جی‌پی مورگان اعلام کرد که احتمال دارد تصمیم‌گیری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) درباره تعدیل خط پایه تولید نفت اعضا تا ماه اوت طول بکشد.

وی معتقد است که تصمیم‌گیری این ائتلاف درباره اقدام‌های بعدی می‌تواند ۶ هفته طول بکشد.

این تحلیلگر در یادداشتی اظهار کرد: انتظار می‌رود عربستان پیروز نهایی این مناقشه باشد، امارات هنوز پیشنهاد عربستان و روسیه مبنی بر افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید از ماه اوت را قبول نکرده، این درحالی است که این مسئله به جبران کمبود عرضه نفت کمک و افزایش قیمت آن را تعدیل می‌کند.

امارات، سومین تولیدکننده بزرگ اوپک و از متحدان وفادار عربستان تا  امروز اعلام کرده خواستار افزایش خط پایه تولید خود پیش از امضای قرارداد تسهیل کاهش تولید است.

سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات اوایل ماه جاری میلادی گفته بود: همه تولیدکنندگان فداکاری کرده‌اند، اما فداکاری امارات بیشتر بوده، زیرا به مدت دو سال، یک‌سوم ظرفیت تولید خود را تعطیل کرده، می‌دانستیم موقعیت امارات در این توافق از نظر مقایسه ظرفیت تولید کنونی با سطح تولید در بدترین شرایط قرار دارد، اما توافق توافق است.

ظرفیت تولید نفت امارات روزانه ۴ میلیون بشکه در روز است، اما تولید واقعی این کشور تا پایان ۲۰۲۰ تنها روزانه دو میلیون و ۵۹۰ هزار بشکه بود که در سال جاری میلادی به دو میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه هم رسید.

خط پایه کاهش تولید امارات بر مبنای میانگین تولید این کشور در نوامبر ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است که از نظر وزیر انرژی این کشور، عادلانه نیست.

کد خبر: ۹۹٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha