۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
انتقاد رئیس بنیاد شهید از بی توجهی به قانون استخدام فرزندان ایثارگران
در حاشیه جلسه هیات دولت مطرح شد؛

انتقاد رئیس بنیاد شهید از بی توجهی به قانون استخدام فرزندان ایثارگران

اوحدی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از بی توجهی برخی دستگاه‌ها به اجرای مصوبه استخدامی فرزندان ایثارگران انتقاد کرد.

به گزارش بازار، سعید اوحدی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و مطالبات جدی جامعه ایثارگری که پیگیریم اجرای کامل بند دال تبصره ۲۰ قانون بودجه و تبدیل وضعیت فرزندان جامعه ایثارگری است، گفت: دستورالعمل‌های قانون به تایید سازمان امور اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه رسیده و ابلاغ شده است.

وی افزود: با این وجود متاسفانه برخی دستگاه‌ها در اجرای کامل این قانون که شفاف است و شامل قراردادها از جمله رسمی آزمایشی، شرکتی و قراردادی می‌شود، تعلل می‌کنند.

اوحدی تصریح کرد: روزی که پدران این عزیزان برای دفاع از حریم امنیت جامعه و سرزمین از همه هستی خود گذشتند و جان خود را بر طبق اخلاص گذاشته اند، شهید، جانباز یا اسیر شدند و این جریان ایثارگری هنوز هم ادامه دارد؛ آیا کسی از آن‌ها پرسید شما که وارد جبهه شده اید با چه نوع قراردادی به جبهه آمده اید؟ که امروز برخی‌ها محدودیت‌هایی برای فرزندان این عزیزان مطرح می‌کنند؟

وی همچنین با بیان اینکه تقاضای من از دستگاه‌هایی که هنوز بر این قانون تمکین نکرده اند این است که زمینه اجرای کامل این قانون را به زودی فراهم کنند، گفت: تقاضا داریم شرکت‌های نفت و شبکه بانکی کشور همکاری جدی برای اجرای این قانون داشته باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به اینکه یکی از مطالبات امروز در حاشیه جلسه هیات دولت، تفاهم نامه بسیار خوب بنیاد شهید و وزارت راه و شهرسازی بود، گفت: به موجب این تفاهم نامه سال ۱۴۰۰ همان طور که تاکید شده است سال نهضت ساخت مسکن جامعه ایثارگری است و بر اساس آن زمین و پشتیبانی لازم برای آماده سازی چهار هزار واحد مسکونی که تسهیلات وام مسکن آن هم قبلا به تصویب رسیده بود، فراهم شد.

وی گفت: این تفاهم نامه در ۹ ماده و یک تبصره به امضا رسید که به زودی ان شاءالله شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

کد خبر: ۹۹٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یاسین IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 0
      دستگاه های دولتی و کسانی که این قانون ۲۱ ایثارگران را انجام نمیدهند هر چه زودتر معرفی کنید تا مردم حساب کارشان را دست شان بدهند.التماس بس است.
    • یاحق IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 0
      بچه من ایثارگر شرکتی بوده الان برای استخدامی برده سنگ برای استخدامش انداختن هیچی تازه دارن ازشرکت بیرونش میکنند چون یکی پیداشده پارتی دارد والسلام حالا باید چکار کند کسی که پارتی نداره