۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
۲۰ میلیارد ریال اعتبار حمایتی برای ایده‌های خلاقانه حوزه جمعیت و خانواده
مدیرعامل بنیاد احسان خبر داد

۲۰ میلیارد ریال اعتبار حمایتی برای ایده‌های خلاقانه حوزه جمعیت و خانواده

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، ۲۰ میلیارد ریال اعتبار حمایتی برای ایده‌های خلاقانه حوزه جمعیت و خانواده اختصاص داد.

به گزارش بازار، رویداد نوآوری جمعیت و خانواده «مثبت دو» به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام با تمرکز بر ایده‌های خلاقانه در جهت گره‌گشایی از مسائل حوزه جمعیت و خانواده برگزار شد و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای حمایت از این ایده‌ها و طرح‌ها اختصاص یافت.

سعید سلیمانی، مدیر عامل بنیاد احسان با اعلام این خبر گفت: در این رویداد ایجاد جریان نوآوری اجتماعی از اولویت‌های مهم برای بنیاد احسان بوده است و سمت و سوی این نوآوری و ایده پردازی مسائل و بحران‌های حوزه ازدواج، خانواده و جمعیت بوده است و بنیاد احسان با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از طرح‌های برگزیده این رویداد حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از این رویداد استقبال خوبی صورت گرفته است و باید برای حل این چالش‌ها از ظرفیت‌های اجتماعی و مردمی بهره برد افزود: حدود ۹۰۰ شرکت‌کننده و طرح خلاقانه در این رویداد شرکت کرده‌اند و از این تعداد ۷۰ درصد طرح‌ها از دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها ارسال شده است که نشان دهنده اولویت این مسئله در نسل جوان است.

مدیرعامل بنیاد احسان گفت: در ادامه این رویداد شبکه‌ای از تسهیلگران حوزه جمعیت شکل گرفته است که تا کنون به ۸۰۰ نفر و تا پایان سال به ۲۰۰۰ نفر خواهد رسید.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین رویت، رئیس بنیاد ملی خانواده در این رویداد گفت: اکنون در بحران بی‌سابقه‌ای در زمینه جمعیت و خانواده هستیم و مشوق‌های موجود در حال حاضر درمان این بحران نبوده است و نباید تنها به مشوق‌های مالی اکتفا کرد. برای اینکار به تلاش جدی و جمعی در سراسر کشور براساس شرایط و بوم کشور ما نیاز است.

وی افزود: ویژگی اصلی این رویداد آغاز حمایت از ایده‌های برگزیده از همین روزهای ابتدایی است و در ادامه، با حمایت‌های بنیاد احسان نخستین شتابدهنده جمعیت و خانواده افتتاح خواهد شد.

بالایی، جانشین سازمان بسیج دانشجویی نیز در اختتامیه رویداد مثبت ۲ گفت: جمعیت و خانواده از جدیدترین حوزه‌هایی است که باید با همت مردمی مشکلات آن رفع شود و رویداد مثبت ۲ آغازی در این زمینه است.

وی افزود: آمادگی لازم در بسیج دانشجویی برای حمایت از نخبگان دانشگاهی وجود دارد و این رویداد ظرفیت‌های موجود را فعال کرده است.

گفتنی است؛ این رویداد در رده‌ها مختلف سنی از ۲۰ تا ۶۰ سال و در محورهای مقابله با چالش‌های تک فرزندی، ناباروری، طلاق، تشویق به ازدواج و معیشت و فرزندآوری برگزار شد. این رویداد با حمایت از طرح‌های ارسالی و دعوت از کنشگران این حوزه ادامه پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۹۹٬۰۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha