۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
هفته‌ای ۱.۵ میلیون دُز واکسن وارد کشور خواهد شد
رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور:

هفته‌ای ۱.۵ میلیون دُز واکسن وارد کشور خواهد شد

واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور بیان اینکه فردا صبح حدود سه میلیون دز واکسن آسترازنکا از ژاپن وارد کشور می ‌شود گفت: هر هفته نیز یک و نیم میلیون دز واکسن از کشور دیگری وارد ایران خواهد شد.

به گزارش بازار، محمود واعظی در ادامه اظهاراتش در حاشیه نشست هیات دولت با بیان اینکه برنامه‌ریزی بسیار خوبی در رابطه با واکسن کرونا چه تولید داخلی و چه خارجی انجام شده است افزود: هدف‌گذاری واکسیناسیون برای افراد بالای ۶۰ سال بود که افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و افراد با کسب و کار مرتبط با مردم به این تعداد اضافه شدند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نیازمند سرعت دهی بیشتری برای تزریق واکسن هستیم.

وی ادامه داد: واکسن‌هایی خریداری شده در حال ورود به کشور است. فردا صبح (پنجشنبه) محموله دیگری وارد کشور می‌شود. ۳ میلیون دوز آسترازنکا از ژاپن و هر هفته یک و نیم میلیون دز از کشور دیگری وارد ایران می‌شود. واعظی افزود: کار تولید واکسن‌های داخلی هم به خوبی پیش می‌رود، اگر اتفاقی روی ندهد می‌توانیم کار را به سرعت ادامه دهیم و به نظر من کار خوبی در حال انجام است.

وی در واکنش به اظهارات وزارت خارجه آمریکا برای رفع دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و ژاپن گفت: از ابتدا به دنبال آزادی این پول‌های بلوکه شده بودیم. این خبر را امروز صبح از وزیر خارجه شنیدم و همچنین آن دوره ۹۰ روزه را اعلام کرد که به نظر می‌رسد این گام‌ها در حال برداشته شدن است.

رییس دفتر رییس جمهور درباره محدودیت‌ها و بازنگرداندن وجوه نقد بابت پول‌های بلوکه شده گفت: در این زمینه مذاکره‌ای نکردیم و این موضوع با مذاکرات وین ارتباطی ندارد، بنابراین بگذاریم این رویه پیش برود و ببینیم چقدر برای تحقق این موضوع جدی هستند.

وی درباره اینکه دور بعدی مذاکرات وین از اواخر مرداد یعنی در دولت سیزدهم برگزار می‌شود، گفت: مهم برای این دولت و مردم این است که موضوع را دنبال و مذاکره کنیم تا هم تحریم برداشته شود و هم به حقوق ملت ایران دست یابیم. مذاکرات انجام شده در ۶ دور اخیر بسیار خوب بود و به نظر من آنچه مربوط به مسائل موضوعی اقتصادی و تحریم‌های آن‌ها بوده انجام شده است.

واعظی افزود: موارد توافق شده زمانی عملیاتی می‌شود که دو طرف به همه اهداف و خواسته‌های خود برسند یا همه این‌ها با هم انجام و موافقت می‌شود یا هیچ کدام از این‌ها عملی نمی‌شود. رییس دفتر رییس جمهور اضافه کرد: فعلا دو مورد باقی مانده و با توجه به اینکه آخر دولت دوازدهم است به نظر می‌رسد در ابتدای دولت جناب آقای رییسی انجام خواهد شد که البته برای دولت ما فرقی ندارد.

واعظی تصریح کرد: دولت دوازدهم می‌خواهد زودتر تحریم برداشته شود و اگر امروز هم برداشته شود، مواهب آن تا رسیدن پول‌ها و فعال شدن صادرات نفت به دولت سیزدهم می‌رسد فاصله زمانی دو هفته‌ای اشکالی ندارد. ما به عنوان دولت دوازدهم همه تلاشمان را انجام می‌دهیم تا آنچه دولت سیزدهم علاقه‌مند است انجام شود.

کد خبر: ۹۸٬۹۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha