مشارکت بخش خصوصی در تصمیم سازی ها| سهم ایران از صادرات قابل قبول نیست
انتظار بخش خصوصی از دولت آینده؛

مشارکت بخش خصوصی در تصمیم سازی ها| سهم ایران از صادرات قابل قبول نیست

نفر، رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت، مشارکت در تصمیم سازی ها و استفاده از نظرات کارشناسی فعالان عرصه های صنعتی و تجاری مهمترین مطالبه بخش خصوصی از دولت آینده است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «جمشید نفر» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بازار در خصوص انتظارات بخش خصوصی از دولت سیزدهم افزود: در طول سال های گذشته فاصله زیادی بین بخش خصوصی و دولت افتاده است، لذا در صورتی که دولت سیزدهم بتواند از بخش خصوصی حمایت و بخش خصوصی از دولت حمایت کند بسیاری از مشکلات صنعتی، تولیدی، اقتصادی، معیشت مردم، مشکلات کسب و کار و افزایش قیمت‌ها حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر استفاده دولت آینده از نقطه نظرات کارشناسی بخش خصوصی در حوزه‌های صنعتی تولیدی و تجاری تاکید کرد و گفت: در این شرایط زمینه بهتری برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی در اقتصاد ملی کشور فراهم می‌شود و کسب و  کار نیز در کشور رونق می یگرد.

اقتصاد ملی ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است
این مقام مسئول در اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: اقتصاد ملی ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بزرگی است و اگر رابطه دولت و بخش خصوصی درحمایت از یکدیگر عملی شود، بخش خصوصی می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را به خوبی برطرف کند.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهارداشت: ضرب‌المثلی است که سرمایه بسیار ترسو است، لذا باید شرایطی در کشور فراهم شود که در کوتاه و بلند مدت سرمایه‌گذاران با اطمینان خاطر بیشتری در حوزه‌های مختلف اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.

نفر تاکید کرد: در صورتی اگر سرمایه‌ها در حوزه سفته بازی و سوداگری جمع شود و به طرف تولید نیاید، هیچگونه شرایطی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در کشور فراهم نخواهد شد.

با وجود انرژی ارزان، کارگر و مواد اولیه ارزان، در ایران بهترین شرایط سرمایه‌گذاری را داریم 
رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهارداشت: با وجود انرژی ارزان، کارگر و مواد اولیه ارزان، در ایران بهترین شرایط سرمایه‌گذاری را داریم اما تاکنون وضعیت قابل قبولی در خصوص سرمایه گذاری در کشور اتفاق نیافتاده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه باید دولت آینده با حمایت از سرمایه‌گذاران زمینه رشد و افزایش تولید و صادرات را در کشور فراهم کند، یاداورشد: در این صورت شاهد افزایش سرمایه گذاری بیشتری در کشور خواهیم بود.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در عین حال تاکید کرد: در شرایطی که تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران به کسب سود مناسب سرمایه های خود و حفظ آن اطمینان خاطری داشته باشند سرمایه‌گذاران به انجام سرمایه‌گذاری رغبت بیشتری خواهند داشت و سرمایه ها دیگر در حوزه سفته بازی و سوداگری جمع نخواهد شد.

تحریم‌ها و نبود رابطه مناسب با کشور های همسایه و منطقه شرایط خاصی را برای فعالیت‌های اقتصادی در کشور به وجود آورده است و در حال حاضر به علت این شرایط کمترین موافقتنامه های تجاری را با کشورهای همسایه و منطقه داریم

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: تحریم‌ها و نبود رابطه مناسب با کشور های همسایه و منطقه شرایط خاصی را برای فعالیت‌های اقتصادی در کشور به وجود آورده است و در حال حاضر به علت این شرایط کمترین موافقتنامه های تجاری را با کشورهای همسایه و منطقه داریم.

تسهیل تجارت و صادرات به بازار کشورهای هدف نتایج مثبتی خواهد داشت
نفر اظهارداشت: اگر می‌توانستیم قراردادهای زیادی را با تعرفه ترجیحی با کشورهای منطقه داشتیم و در این خصوص مباحث طبق نظر کارشناسان، به درستی اتفاق می‌افتاد، تسهیل تجارت و صادرات به بازار کشورهای هدف نتایج مثبتی را برای رشد اقتصادی کشور به وجود می آورد.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران بر افزایش فعالیت های اقتصادی بخش خصوصی در حوزه های تولیدی و صنعتی تاکید کرد و افزود: انتظار داریم با حمایت دولت آینده و حضور گسترده بخش خصوصی، سهم این بخش در اقتصاد ملی افزایش یابد که در این صورت بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور نیز برطرف خواهد شد.

«جمشید نفر» در پاسخ به سوال خبرنگار بازار در خصوص ظرفیت های صادراتی ایران و به خصوص خشکبار و محصولات کشاورزی نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۸۴ میلیون جمعیت از ظرفیتهای بالای صادراتی در منطقه برخوردار است و اگر اصلاحات مناسبی در قوانین و مقررات صادراتی کشور اتفاق بیافتد صادرات کالای ایرانی و به خصوص محصولات کشاورزی به بیش از ۱۰۰ درصد نیز افزایش خواهد یافت.

با وجود ظرفیت های بزرگ میزان صادرات کالاهای ایرانی برای ما قابل قبول نیست
رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان کرد: ایران با وسعت بزرگ خود، اقلیم و آب هوای چهار فصلی دارد و با وجود جوانان و نیروی انسانی توانمند و متخصص و پویا هم اکنون صادرات محصولات ایرانی با توجه به ظرفیت های موجود کشور، برای ما قابل قبول نیست.

نفر با اشاره به افزایش صادرات خشکبار در ۲ ماهه نخست امسال اظهارداشت: برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی و خشکبار پیشنهاد کردیم که تعهدات بازگشت ارزی را از صادرات محصولات کشاورزی بردارند زیرا با این اقدام شاهد جهش محصولات کشاورزی ایران به کشورهای منطقه خواهیم بود.

اینکه صادرکنندگان باید ارز خود را برگردانند یک اصل درست و مسلم است اما شرایط تحریم و روابط تجاری با کشورها مشکلاتی را در این خصوص به وجود می‌آورد که صادرکنندگان نمی‌توانند ارز خود را به موقع به کشور بازگرداند و این مسئله در وهله نخست  باعث متضرر شدن صادرکنندگان می شود

عضو اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مقررات بازگشت ارز کالاهای صادراتی نیز گفت: اینکه صادرکنندگان باید ارز خود را برگردانند یک اصل درست و مسلم است اما شرایط تحریم و روابط تجاری با کشورها مشکلاتی را در این خصوص به وجود می‌آورد که صادرکنندگان نمی‌توانند ارز خود را به موقع به کشور بازگرداند و این مسئله در وهله نخست  باعث متضرر شدن صادرکنندگان می شود.

این عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران یادآورشد: در صورتی که قوانین و مقررات صادراتی کشور با نقطه نظرات متخصصان و کارشناسان اصلاح شود در این صورت شاهد افزایش صادرات محصولات ایرانی به بازارهای هدف خواهیم بود.

کد خبر: ۹۸٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha