۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
تولید نانو بتن الیافی توسط یک شرکت دانش بنیان
در تبریز انجام شد؛

تولید نانو بتن الیافی توسط یک شرکت دانش بنیان

تبریز- یکی از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز، موفق به تولید نوعی نانو بتن الیافی شد که جایگزین انواع دریچه‌های چدنی و پلیمری است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، این شرکت طی چندین سال فعالیت تحقیقاتی خود در دانشگاه تبریز، موفق به تولید این نوع نانو بتن الیافی شده است.

این دریچه‌ها در شبکه های زیر ساختی اعم از آب و فاضلاب، گاز رسانی و مخابرات به صورت گسترده ای استفاده می شوند.

 تولید صنعتی  این دریچه‌ها از اوایل سال ۱۳۹۸ آغاز شده و  در شرکت‌های آب و فاضلاب، شرکت ملی گاز و شهرداری ها استفاده می‌شود.

این شرکت دانش بنیان در سال ۱۳۹۳ تاسیس شده و عمده فعالیت های آن در ابتدا فعالیت های آموزشی و پیشبرد هدف دانش بنیان روش جدید مقاوم سازی سازه های بنایی بود.

در اوایل تابستان سال ۱۳۹۴ فعالیت های تحقیقاتی به عنوان هدف اصلی این شرکت انتخاب و از سال ۱۳۹۵ فعالیت های تولیدی نیز به این فعالیت ها اضافه شده است.

از عمده محصولات تولیدی این شرکت می توان به دریچه های نانو کامپوزیتی منهول آب و فاضلاب با قطر های مختلف و در رده های مقاومتی B۱۲۵، C۲۵۰ و D۴۰۰، دریچه های نانو کامپوزیتی منهول گازرسانی با قطر های مختلف و در رده های مقاومتی B۱۲۵، C۲۵۰ و D۴۰۰، دریچه های نانو کامپوزیتی آب گیر به شکل مستطیل در ابعاد مختلف و در رده های مقاومتی B۱۲۵، C۲۵۰ و D۴۰۰، دریچه های نانو کامپوزیتی کنتور آب خانگی در رده مقاومتی A۱۵ و دریچه های نانو کامپوزیتی کنترل گاز اشاره کرد.

کد خبر: ۹۸٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha