۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵
فعالیت ماینرها و کارخانه های فولاد در استان قزوین باید محدود شود
رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

فعالیت ماینرها و کارخانه های فولاد در استان قزوین باید محدود شود

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: برای تامین کمبود انرژی و منابع آبی باید صدور مجوز کارخانه های فولادی و دستگاه های ماینر محدود شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی استان قزوین، مهدی بخشنده در خصوص وضعیت رمز ارزها گفت: دستگاههای ماینر  قادرند تا سه هزار نوع رمز ارز تولید و استخراج کنند که بیت کویین از انواع پرمشتری آن است.

وی افزود: با دستگاههای موجود در استان می توان بیش از ۲۴ میلیون بیت کویین استخراج کرد که تاکنون ۱۸ میلیون استخراج شده است و هر چه جلوتر می رویم حجم پردازش ها پیچیده تر می شود و این وضعیت موجب مصرف برق بیشتر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین یادآورشد: هر دستگاه ماینر که به اینترنت متصل می شود نقش یک سرور را بازی می کند و به دلیل شرایط اقتصادی که در کشور داریم در ایران و ونزوئلا انرژی برق بسیار ارزان است لذا استخراج بیت کویین مقرون به صرفه است.

بخشنده یادآورشد: نسل جدید ماینرها که بر اساس اعلام مسئولان فقط ۷ هزار دستگاه آن در یک کارخانه تعطیل شده نصب شده بود مصرف بسیار بالایی دارد و هر ماینر به اندازه یک واحد مسکونی مصرف دارد و فعالیت آنها در واقع حقوق عامه را تضییع کرده است.

وی بیان کرد: در کشور ایران که کمبود منابع آبی و انرژی داریم جای تعجب دارد چرا برای فعالیت واحدهای تولید فولاد مجوز صادر می شود و هر روز شاهد توسعه این واحدها که بیشترین مصرف را دارند هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: توسط ۷ هزار ماینر روزانه ۹ بیت کویین استخراج می شده که هر کدام ۳۴ هزار دلار قیمت دارد و مجموعا ۲۲۰ میلیارد تومان درآمد برای صاحبان این واحد سود داشته که این افراد هزینه برق آن را که حدود ۸ میلیارد تومان می شد را هم پرداخت نکرده اند.

بخشنده اظهارداشت: هر کسی که در کشور ماینر دارد باید حقوق دولت را بدهد و در خصوص دستگاه های غیرمجاز باید برخورد قانونی صورت گیرد.

کد خبر: ۹۸٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha