۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹
انتخاب تیم اقتصادی حساس‌ترین و خطیرترین اقدام آیت الله رئیسی
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

انتخاب تیم اقتصادی حساس‌ترین و خطیرترین اقدام آیت الله رئیسی

تبریز- کلامی، تحلیلگر اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه گفت: انتخاب تیم اقتصادی حساس‌ترین و خطیرترین اقدام آیت الله رئیسی به عنوان رئیس جمهور دولت آینده است.

محمد کلامی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی کشور، رکود، تورم، و بیکاری موجود اصلی ترین مطالبه مردم از دولت آینده رونق فضای اقتصادی است.

وی سپس ابراز داشت: انتخاب نادرست در تیم اقتصادی می تواند پاشنه آشیل دولت رئیسی شود و از سوی دیگر انتخاب درست و بر مبنای شاخصه های منطقی و صحیح می تواند سکوی پرواز رئیس و دولتش باشد.

کلامی سپس به ظرفیت های آذربایجان شرقی در زمینه های مختلف اقتصادی و صنعتی و کشاورزی اشاره کرد و بر ضرورت استفاده از این پتانسیل ها و قابلیت ها برای پیشرفت و آبادانی منطقه تاکید نمود.

وی ادامه داد: اصلی ترین مطالبه مردم از دولت آینده رفع تورم، حل مشکل مسکن و اشتغال و ازدواج، رشد اقتصادی، ریشه کنی فساد اداری و بانکی و رانت خواری، تقویت پول ملی، رونق تولید، کاهش قیمت خودرو و ارز است. تیم اقتصادی دولت باید در برنامه تدوینی خود برای هر کدام از این موارد راهکار داشته باشند.

فساد اقتصادی سبب کاهش سرمایه‌گذاری می شود
کلامی ابراز داشت: مهم‌ترین علل فساد اقتصادی در بخش عمومی به تصدی‌های دولت در اقتصاد مربوط می‌شود و شامل محدودیت های تجاری، یارانه‌های صنعتی، کنترل قیمت‌ها، نرخهای چندگانه ارزی، دستمزدهای پایین در خدمات دولتی، تجاری، و ذخایر منابع طبیعی مانند نفت است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: فساد اقتصادی سبب کاهش سرمایه‌گذاری و کندی رشد اقتصادی و در نهایت باعث عدم تحقق اهداف توسعه اقتصادی در کشور می‌شود درآمد های مالیاتی کاهش می‌یابد و کیفیت زیر ساخت‌ها ی اقتصادی و خدمات عمومی تنزل پیدا می‌کند.

کلامی افزود: اساسی‌ترین سیاست های مبارزه با فساد اقتصادی و اصلاحات اقتصادی شامل ایجاد نهادهایی بدین منظور، افزایش دستمزدهای بخش عمومی، کاهش اندازه دولت در اقتصاد، حسابرسی مالی دقیق، استقلال رسانه‌های ارتباط جمعی، استقلال دستگاه قضایی، مشارکت شهروندان، تمرکز زدایی و اصلاح فرهنگ جامعه است که می توان دراقتصاد کشور پویایی ایجاد نمایید و در نهایت باعث رشد و شکوفایی در اقتصاد ملی شود.

کد خبر: ۹۸٬۸۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha