۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
امنیت شغلی کارکنان قرارداد مدت‌موقت وزارت نفت افزایش می‌یابد

امنیت شغلی کارکنان قرارداد مدت‌موقت وزارت نفت افزایش می‌یابد

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت، طرح «بهبود وضعیت و توانمندسازی کارکنان قراردادی مدت موقت» را یکی از مهم‌ترین تحولات حوزه منابع انسانی وزارت نفت در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح در افزایش امنیت شغلی همکاران مشاغل اصلی - تخصصی مدت موقت موثر است.

به گزارش بازار به نقل از شانا، فرزین مینو گفت: این طرح در سه بخش اصلی، با هدف ایجاد انگیزه بیشتر و استفاده بهینه و مؤثر از تجربه‌ها و خدمات ارزنده کارکنان مدت موقت به ویژه شاغلان در مشاغل اصلی - تخصصی شرکت‌های اصلی تابع وزارت نفت تدوین شد که مورد موافقت وزیر نفت قرار گرفت و در سال ۹۹ اجرا خواهد شد.

وی از طراحی، پیگیری و عملیاتی شدن این طرح به‌عنوان هدیه‌ای به کارکنان قراردادی مدت موقت یاد کرد و افزود: براساس ابلاغیه مذکور، طول دوره همکاری کارکنان قراردادی مدت موقت شاغل در مشاغل اصلی - تخصصی در شرکت‌های تابع در صورت دریافت گواهینامه ICDL (مهارت‌های کامپیوتری)، پذیرش در آزمون‌های هوش، توانمندی ذهنی و زبان (در بخش reding تخصصی و درک مطلب مرتبط با شغل) تا پنج سال افزایش می‌یابد و در صورت قبولی تنها در آزمون هوش و ارائه مدرک ICDL، طول قرارداد از یک سال به سه سال افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر نفت اظهار کرد: اکنون طول مدت قرارداد همکاران مدت معین یک ساله است، اما کارکنان قراردادی مدت موقت شاغل در مشاغل اصلی - تخصصی می‌توانند با بهره‌گیری از تسهیلات این طرح، طول مدت قرارداد خود را تا پنج سال ارتقا دهند و این دستاورد افزون بر مزیت‌های متعدد، در افزایش چشمگیر «امنیت شغلی» همکاران قرارداد مدت موقت، تأثیر بسزایی خواهد داشت.

مینو همچنین به برنامه وزارت نفت برای ارتقای سطح دانش همه کارکنان قرارداد مدت موقت و توانمندسازی (علمی، فنی و کاربردی)، این همکاران اشاره و اظهار کرد: بر مبنای این ابلاغیه، همه کارکنان شاغل قراردادی مدت موقت، در فرآیند ارزیابی شایستگی‌های تخصصی وارد می‌شوند و  برای هر یک از آنها «پروفایل شایستگی» تشکیل می‌شود و این موضوع تقریبا مشابه شرایطی است که کارکنان رسمی صنعت نفت از آن برخوردارند. بر مبنای این اطلاعات، برای هر شخص، برنامه‌های توانمندسازی در ابعاد مختلف، تعریف و اجرا خواهد شد.

کد خبر: ۹٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha