۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
تبدیل مسکن به کالای مصرفی با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

تبدیل مسکن به کالای مصرفی با اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس وجود دلالان و سفته‌بازان را چالش اصلی بازار مسکن دانست و گفت: مجلس با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، گام خوبی در راستای جلوگیری از فعالیت سوداگرانه دلالان برداشت.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری، با اشاره به صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی مبنی بر شناسایی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی از سکنه و معرفی آن به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات، گفت: مجلس یازدهم از زمان آغاز فعالیت خود به دنبال ساماندهی بازار مسکن بود، از این رو با تصویب قانون و پیگیری طرح‌های مختلف در این راستا گام‌های مهمی برداشت.

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس وجود دلالان و سفته‌بازان را چالش اصلی مدیریت بازار مسکن دانست و افزود: مجلس با تصویب قانون مالیات بر خانه‌های خالی، گام بسیار خوبی در راستای جلوگیری از فعالیت سوداگرانه دلالان برداشت که آثار مثبت آن به محض اجرا در بازار نمایان می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی مصرفی کردن بازار مسکن بوده تا سرمایه‌گذاری به سمت تولید هدایت شود. در همین راستا مجلس با اصلاح قانون مالیات بر خانه‌های خالی، میزان مالیات بر خانه‌های خالی را به نحوی افزایش داد تا دیگر خالی نگهداشتن آنها توجیه اقتصادی نداشته باشد.

وی، با تاکید بر اینکه مجلس یازدهم انقلابی بودن خود را نه در شعار بلکه در عمل نشان داد، تصریح کرد: تصویب قوانین موثر برای کنترل بازار مسکن مانند مالیات بر خانه‌های خالی و جهش تولید و تامین مسکن نمونه بارزی از فعالیت انقلابی مجلس یازدهم است چرا که انفعال دولت در ساخت و تولید مسکن، موجب عقب ماندگی کشور در این حوزه و افزایش بی ضابطه و حباب گونه قیمت خانه‌ شد.

این نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی برنامه بودن حوزه مسکن و عدم تعادل در عرضه و تقاضا موجب فعالیت گسترده دلالان شده  است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حرکت انقلابی مجلس برای مبارزه با محتکران و سفته‌بازان  مسکن، خاطرنشان کرد: مجلس برای جبران این عقب ماندگی‌ها و خروج بازار از انجماد قوانین موثری را به تصویب رساند. در حال حاضر طبق گفته وزیر راه و شهرسازی حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار واحد مسکونی خالی شناسایی شده است که با عرضه آنها در بازار، شاهد کاهش نسبی قیمت‌ها خواهیم بود و بی تردید این امر یکی از دستاوردهای مجلس به شمار می‌رود.

کد خبر: ۹۸٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • صادق IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
      0 0
      اگر اجرا شود بهترین قانون است اگر مافیا بگذارند اجرا شود