۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
هدف‌گذاری ایجاد ۱۰ هزار شغل برای معلولان
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام عنوان کرد

هدف‌گذاری ایجاد ۱۰ هزار شغل برای معلولان

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام از هدف‌گذاری ایجاد ۱۰ هزار شغل برای معلولان مناطق کم برخوردار خبر داد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک میان بنیاد ۱۵ خبرداد ستاد اجرائی و سازمان بهزیستی برای تحویل ۲۷ هزار ویلچر به معلولان مناطق کم برخوردار اشتغال معلولان را مهم خواند و افزود: هدف‌گذاری ایجاد ۱۰ هزار شغل برای معلولان در دستور کار است که به همت بنیاد برکت و سازمان بهزیستی تاکنون ۳۳۰۰ شغل محقق شده است.

وی بر استفاده از ظرفیت‌های کشور از جمله خیریه‌ها و موسسات مردم نهاد برای ایجاد اشتغال جهت معلولان تاکید کرد و گفت: خیریه‌ها اگر امکانات در اختیار داشته باشند، پیگیرکارها خواهند بود و باید امکانات لازم به آنان واگذار شود.

مخبر همچنین در این مراسم، دستور تحویل ۱۱۰ جهیزیه به زوج‌های معلول را که از سوی مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان درخواست شده بود صادر کرد.

مخبر با بیان اینکه معلولیت جسمی، توانایی نداشتن نیست افزود: چه بسیار افراد سالمی که با بهترین زندگی و دارایی و داشتن خودروهای لوکس، یک دیپلم هم نمی‌توانند بگیرند.

وی اضافه کرد: حتی اگر این افراد مدرکی بگیرند، خاصیتی ندارند، اما دکتر محمودنژاد (مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان) که خود نیز معلول است، با آن شرایط سخت و در منطقه محروم، می‌تواند به جایی برسد که جمعیت چند ده هزار نفری را کمک کند.

مخبر آغاز درمان ۱۰ هزار زوج نابارور از سوی بنیاد ۱۵ خرداد را که یکی از معضلات خانواده‌هاست، اقدام ارزشمندی بیان کرد و گفت: اهداء این ۲۷ هزار ویلچر و وسایل کمک توانبخشی به معلولان، این امکان را به آنان می‌دهد که از یکسری مواهب کشور برخوردار شوند.

یادآور می‌شود اهداء ۱۱۰ جهیزیه، درخواست محمدنژاد مدیرعامل انجمن حمایت از معلولان از ستاد اجرائی بود که رئیس این ستاد دستور تحویل این جهیزیه‌ها را به بنیاد برکت، بنیاد احسان و بنیاد ۱۵ خرداد صادر کرد.

کد خبر: ۹۸٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha