۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
وزارت نیرو اعتقادی به لایروبی ندارد| بی‌آبی توانی برای مردم نگذاشته است
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

وزارت نیرو اعتقادی به لایروبی ندارد| بی‌آبی توانی برای مردم نگذاشته است

ساعدی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگر وزارت نیرو اکنون به فکر لایروبی رودخانه‌ها و سدها نباشد احتمال دارد در پاییز و زمستان باز هم شاهد بروز سیلاب‌های ویرانگر باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، قاسم ساعدی با اشاره به ضرورت ادامه برنامه‌های مرتبط به لایروبی رودخانه‌ها و سدها در فصل تابستان و مبارزه با معضل بی‌آبی در استان‌های جنوبی، گفت: اگرچه لایروبی رودخانه‌ها و سدها از وظایف اولیه وزارت نیرو است اما چنین همتی در این وزارتخانه به هیچ عنوان مشاهده نمی‌شود این در حالی دیگر رودخانه کرخه در حال خشک شدن است و کودکان در آن فوتبال بازی می‌کنند! اما وزارت نیرو به دلیل عدم مدیریت منابع آبی، نمی‌توانند نیاز مردم به آب شرب را نیز تامین کنند، همچنین کشاورزی در منطقه از بین رفته و تالاب هورالعظیم دیگر ما به ازای بیرونی ندارد اما وزارت نیرو صرفا تماشاگر است.

نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بی‌آبی توانی برای برای مردم و کشاورزان نگذاشته اما کسی در وزارت نیرو به فکر این مردم نیست، ادامه داد: با این وجود اگر وزارت نیرو اکنون به فکر لایروبی رودخانه‌ها و سدها نباشد احتمالا در پاییز و زمستان باز هم شاهد بروز سیلاب‌های ویرانگر خواهیم بود.

وی با یادآوری سیل سال‌های ۹۷ و ۹۸، افزود: این سیلاب ۵ ماهه، دار و ندار مردم را با خود برد که شامل خانه‌ها و مزارع و باغات آن‌ها می‌شود در حالی که این حوادث صرفا به دلیل سوءمدیریت اتفاق افتادند چراکه در سال ۹۸ سدهایی مانند دز، کرخه و... تحمل آن همه حجم آب را نداشتند و دولت باید از آن آب‌ها استفاده بهینه می‌کرد.

به گفته ساعدی عدم تقویت سیل‌بندها در اطراف رودخانه‌ها و لایروبی آن‌ها در سال‌های خشکسالی سبب شد در سال‌های پر بارش با فاجعه رو به رو شویم به همین دلیل دولت باید اکنون از فرصت خشکسالی نهایت استفاده را برای رفع مشکلات کند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعتقاد به اینکه مدیریت آنی و لحظه‌ای مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است، گفت: اکنون در زمان خشکسالی باید تمام انهاری که بر اثر سیل ویران شده و زهکش‌هایی که از شن و ماسه و رسوبات سیلابی پر شده‌اند باید لایروبی شوند اما نگاه‌ غیرکارشناسی در وزارت نیرو مانع انجام این اقدامات مهم شده است.

کد خبر: ۹۸٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha