۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
واردات کالاها باید با هماهنگی تولیدکنندگان داخلی و انجمن‌های مربوطه انجام شود
مدیرکل صنایع غیرفلزی وزارت صمت:

واردات کالاها باید با هماهنگی تولیدکنندگان داخلی و انجمن‌های مربوطه انجام شود

صفدری، مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صمت اعلام کرد: وزارت صمت بر این عقیده است که واردات کالاها باید با هماهنگی تولیدکنندگان داخلی و استعلام از انجمنهای مربوطه انجام گیرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، محسن صفدری با بیان این مطلب، افزود: موافق ممنوعیت واردات نیستیم اما هر گونه واردات باید در کارتابل فنی وزارت صمت مورد بررسی قرار گیرد و با اعمال نظر تولیدکنندگان داخلی و انجمنهای مربوطه مجوزهای لازمه داده شود.

اعلام ممنوعیت های وارداتی به صورت مداوم توسط وزارت صمت برای حمایت از ساخت داخل
وی همچنین بر این نکته تاکید کرد که بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری واردات هرگونه کالای دارای تولید داخل حرام شرعی است و گفت: در این راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت لیست ممنوعیت کالاهای دارای امکان ساخت داخل را همواره بروز می‌کند و از واردات کالاهای دارای امکان ساخت داخل ممانعت به عمل می آورد.

مسئولیت تعیین تعرفه و ثبت سفارش کلین کلراید با وزارت جهاد است
مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین یادآوری کرد: تعیین تعرفه واردات کلین کلراید با وزارت جهاد و ثبت سفارش و تایید آن نیز در اختیار این وزارتخانه است.

فرهنگ توجه به تولید داخل در مقابل واردات باید نهادینه شود
صفدری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فرهنگ واردات میان برخی تولیدکنندگان متاسفانه هنوز وجود دارد و گویا هر چند قیمت واردات همین کلین کلراید نیز بیش از قیمت تولید داخل است اما هنوز تمایل به واردات آن دیده می شود.

کلین کلراید روی قیمت‌ مرغ اثر آنچنانی ندارد
وی هچنین بر این نکته تاکید کرد که هر ۱۰ هزار تن خوراک دام و طیور ۱۵ کیلوگرم کلین کلراید مصرف می‌کند که این در واقع روی قیمت‌مرغ اثر آنچنانی ندارد.

ثبت سفارش نهاده های دامی به وزارت جهاد تفویض شده است
مدیر کل صنایع غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت این وزارتخانه را حامی تولید دانست و بر این نکته اذعان داشت که موضوع نهاده‌های دامی و ثبت سفارش آنها به وزارت جهاد کشاورزی تفویض شده است و این وزارتخانه باید تصمیمات لازم را در این خصوص اتخاذ نمایند.

گفتنی است که یکی از محصولات انحصاری کارخانه تولیدی خوراک دام در گلستان که نقش مهمی در فرمولاسیون خوراک دام و طیور دارد ماده‌ای بنام کلین کلراید است که تولید انحصاری آن در منطقه خاور میانه از حدود ۱۵ سال پیش برای تامین نیاز داخلی کشور در گلستان شروع شد.

کد خبر: ۹۸٬۴۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha