۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸
چالش کمبود دارو در گلستان رفع می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

چالش کمبود دارو در گلستان رفع می‌شود

علی‌آبادکتول- نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبودهای استان و شهرستان به وزارت بهداشت منعکس شده و با پیگیری‌های انجام شده چالش کمبود دارو و سایر تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی رفع می‌شود.

اسدالله قره خانی، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: متأسفانه در اثر اهمال، ضعف مدیریت، نداشتن برنامه و احساس مسئولیت نکردن بعضی از افراد بیماری کرونا در کل کشور سرایت کرده و استان گلستان و شهرستان علی‌آبادکتول هم از این اهمال و بی‌دقتی بی‌بهره نبوده است.
وی ادامه داد: با اهمال‌های صورت گرفته مسافرت در کشور ادامه داشت و هم‌اکنون جمع کثیری به ویروس آلوده شده‌اند.

قره خانی با تاکید بر این که متولیان و حکومتی‌ها باید هر نوع اجتماعی را در استان ممنوع کنند، گفت: این موضوع را در ارتباط با فرماندار، استاندار، رئیس مرکز بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی توصیه کردم بازهم تأکید می‌کنم برای مهار اپیدمی چاره‌ای نداریم جز اینکه زنجیره انتقال را قطع کنیم.

وی با بیان این که گلستان از استان‌های فقیر در توسعه بهداشت و درمان و توسعه زیرساخت‌های بخش درمانی است، اضافه کرد: گلستان از استان‌های بسیار فقیر و عقب مانده کشور در سرانه تخت بیمارستانی، نیروی متخصص، کادر درمانی، بودجه بهداشت و توزیع فراوانی بیمارستانی و ... است.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس یادآور شد: بسیاری از کمبودها و عقب ماندگی‌های استان ناشی از بی توجهی مسئولان به ویژه رئیس جمهور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، استاندار و مدیران استانی است؛ سفرهای استانی وزرا و رئیس جمهور و سایر مسئولان کشوری باعث جبران عقب ماندگی‌های استان نشده است و این جای گلایه دارد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون تمام تخت‌های بیمارستانی و ICU های استان پر شده‌اند و بیمارستان‌های استان ظرفیت پذیرش بیماران عادی و جراحی را ندارند.

قره خانی اضافه کرد: وزیر و معاون وزیر بهداشت قول دادند نقاهتگاه جدید با ۶۰ یا ۷۰ تخت در محل بیمارستان قدیم علی‌آباد ایجاد و تجهیزات کامل در آن تعبیه شود. نیاز به دستگاه پُرتابل برای بیماران تنفسی نیاز داشتیم که در روزهای گذشته به اندازه کافی به شهرستان ارسال شد.

نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس اظهار کرد: تأکید کردم که وسایل ضدعفونی کننده و داروها بر اساس پروتکل بهداشت جهانی به استان ارسال شود و قول مساعد داده شد نگرانی کمبود دارو رفع شود.

کد خبر: ۹٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha