۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
فروش خرمای آبادان و خرمشهر به دلالان متوقف شود| ضرورت اعلام فوری قیمت توافقی
رئیس کمیسیون کشاورزی و شیلات اتاق بازرگانی آبادان:

فروش خرمای آبادان و خرمشهر به دلالان متوقف شود| ضرورت اعلام فوری قیمت توافقی

آبادان- احمدزاده، رئیس کمیسیون کشاورزی و شیلات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: سازمان‌های متولی خرید خرما باید به منظور جلوگیری از ورود دلالان وظایف خود را سریعا انجام دهند.

داوود احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طی چند سال اخیر پیگیری‌هایی در خصوص خرید خرما به صورت تضمینی و یا توافقی از کشاورزان شهرستان‌های آبادان و خرمشهر صورت گرفت اما متأسفانه به علت اقدامات و خرید دیرهنگام سازمان‌های دولتی و اتحادیه مربوطه باعث شد اکثر کشاورزان منطقه خرمای خود را با نرخ بسیار پایین به دلالان و واسطه‌ها بفروشند.

وی در همین خصوص افزود: بیشترین سود از این تسهیلات و امتیاز در نظر گرفته شده از سوی دولت برای کشاورزان، نصیب دلالان و واسطه‌ها شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و شیلات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان در ادامه سخنان خود خواستار پیگیری فوری در خصوص اعلام قیمت توافقی و نهایی خرمای سایر (استعمران) به منظور خرید از کشاورزان قبل از برداشت محصول شد و گفت: فصل برداشت محصول خرما در شهرهای آبادان و خرمشهر از یک ماه آینده آغاز می‌شود.

احمدزاده تاکید کرد: سازمان‌ها و اتحادیه‌های مرتبط با خرما باید از هم اکنون نسبت به آماده کردن و تجهیز انبارها و سردخانه و همچنین خرید صندوق برای جمع آوری و نگهداری محصول اقدام کنند.

وی تصریح کرد: باید قبل از برداشت و ورود دلالان و واسطه‌ها به ارزان خری و سلف خری محصول نسبت به اطلاع رسانی مبنی بر قیمت مصوب و توافقی خرید خرما به کشاورزان اقدام شود.

کد خبر: ۹۸٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha