۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
منطقه آزاد تجاری به نام استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود
نماینده مردم اردبیل در مجلس:

منطقه آزاد تجاری به نام استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- موسوی، عضو مجمع نمایندگان اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: به دور از تعصبات قومی و منطقه‌ای پیشنهاد کردیم تا اسم منطقه آزاد تجاری به استان اردبیل تغییر پیدا کند تا همه مناطق استان را شامل شود.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفتگو با خبرنگار اظهار کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها یک نقطه را برای ایجاد منطقه آزاد پیش‌بینی کرده بود که ما اعلام کردیم در فضای ۱۰ هزار هکتاری شامل پارس‌آباد، بیله‌سوار، گرمی و نمین این منطقه آزاد به اسم استان اردبیل ثبت و نام‌گذاری شود.

وی با ابراز خرسندی از آغاز عملیات اجرایی ابر پروژه فولادی کشور در اردبیل تصریح کرد: با سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی این پروژه صنعتی در اردبیل راه‌اندازی خواهد شد که نتیجه و ثمره آن ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر از جوانان منطقه خواهد بود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تولید یک میلیون تن آهن اسفنجی را در این مجتمع یادآور شد و گفت: به نظر می‌رسد در استان‌های کرمان، اصفهان و یزد سرمایه‌گذاری فولادی به مرحله اشباع رسیده و به همین دلیل اردبیل را به عنوان مقصد جدید طرح‌های توسعه فولادی در نظر گرفتند.

موسوی افزود: امروز بیش از هر کاری ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان مقدم و مهم تلقی می‌شود و شایسته است در حفظ عزت و شرافت جوانان از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد فضای اشتغال استفاده کنیم.

وی هماهنگی بیشتر دولت جدید و مجلس انقلابی را برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم یادآور شد و خاطر نشان کرد: در هر خانواده‌ای دو تا سه جوان بیکار وجود دارد که ضرورت دارد با در نظر گرفتن مواهب خدادادی و ظرفیت‌های توزیع منابع عادلانه کشور با راه‌اندازی چنین مجتمع‌هایی فرصت اشتغال جوانان هر منطقه فراهم آید.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به آمار بالای بیماران سرطان معده در استان و جایگاه برتر ملی و جهانی اردبیل در این بیماری اشاره کرد و ادامه داد: بنده با دیدن جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی با درجه دکترا و فوق لیسانس که بیکار و معطل اشتغال هستند، خجالت می‌کشم و ضروری است در این زمینه مسئولان امر از سر دلسوزی ورود پیدا کنند.

موسوی به روند احداث راه آهن اردبیل و تزریق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار جدید به این پروژه اشاره کرد و گفت:‌ بنده همیشه قدردان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هستم که بدون محدودیت اعتبارات راه آهن و سایر پروژه‌های زیربنایی را تأمین کردند.

وی ضرورت فعالیت کامل منطقه ویژه اقتصادی و حضور سرمایه‌گذاران را در این منطقه یادآور شد و افزود: ضعف‌های زیرساختی در این بخش باید به سرعت برطرف شود.

کد خبر: ۹۸٬۲۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha