۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
آبرسانی به روستاهای قشلاقی و مرمت راه‌های ییلاقی آذربایجان شرقی انجام می شود
مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی:

آبرسانی به روستاهای قشلاقی و مرمت راه‌های ییلاقی آذربایجان شرقی انجام می شود

تبریز- مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی با اشاره به برنامه ارتقای سطح خدمات رسانی به عشایر گفت: آبرسانی به روستاهای قشلاقی و مرمت راه‌های ییلاقی آذربایجان شرقی انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل امور عشایر آذربایجان شرقی، سیدمحمد حسن آل هاشم در جلسه شورای عشایری شهرستان بناب که با محوریت شناسایی و بررسی مسائل و مشکلات عشایر در ییلاقات سهند برگزار شد، افزود: با اعتبار تخصیص یافته ۸۴ طرح عمرانی در مناطق ییلاقی و قشلاقی با هدف ایجاد امکانات رفاهی برای عشایر اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: آب رسانی به روستاهای قشلاقی، مرمت راه‌های ییلاق، نزدیک رسانی آب به ییلاق‌ها، احداث آبشخور در مناطق ییلاق و احداث پل بر روی رودخانه‌ها در استان اجرا می‌شود. 

آل هاشم خاطرنشان کرد: آب رسانی به ۱۷ روستای ارسباران به طول ۸۵ کیلومتر  با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان مهم ترین اقدام در آب رسانی به مناطق قشلاقی عشایر در سال گذشته است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی گفت: همچنین از اعتبارات عمرانی امسال ۵.۸ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی در ییلاق‌های سهند اختصاص یافته است.

آل هاشم اظهار کرد: عشایر آذربایجان شرقی سالانه بیش از ۱۱۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۲ هزار تن شیر، ۱۶ هزار تن پشم و ۹ هزار متر مربع ورنی تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمعیت عشایر آذربایجان شرقی در فصل ییلاق ۱۳ هزار و ۲۹۷ خانوار و در فصل قشلاق ۸ هزار و ۹۷ خانوار هستند، افزود: جمعیت ۲ درصدی عشایر آذربایجان شرقی ۲۰ درصد گوشت، شیر و فرآوده‌های دامی استان را تولید می‌کنند.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان شرقی از برنامه ریزی برای ایجاد درمانگاه‌های سیار در منطقه ییلاق سهند از سال آینده خبر داد و افزود: بیش از یک هزار و ۶۴۲ خانوار عشایر بنابی با بیش از ۳۰ هزار دام سبک از اواسط اردیبهشت ماه تا اواخر شهریور ماه در مراتع سهند مستقر می‌شوند.

کد خبر: ۹۸٬۲۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha