۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بهترین خودروهای دست دوم زیر ۱۵ هزار دلار ۲۰۲۱
بازار گزارش می دهد

بهترین خودروهای دست دوم زیر ۱۵ هزار دلار ۲۰۲۱

مزدا ۳، لکسوس سی تی ۲۰۰، هوندا سیویک، مزدا ۶، تویوتا پریوس به عنوان برترین خودروهای دست دوم زیر ۱۵ هزار دلار سال ۲۰۲۱ انتخاب شده‌اند.

میترا شهبازی؛ بازار: شیوع بیماری کرونا طی یکسال و نیم اخیر ضربه مهلتی به بازار و صنعت خودرو زده است؛ آسیبی که با تعطیلی موقت اما طولانی اکثر شرکت‌های خودروسازی و قطعه‌سازی بین‌المللی همراه بود. مشکلی که به همین جا منتهی نمی‌شود؛ چرا که بعد از بازگشت تولیدکنندگان به کار به دلیل کاهش تولید قطعات نیمه هادی و افزایش مصرف این قطعات توسط شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی؛ به دلیل افزایش ساعات حضور مردم در خانه‌ها و افزایش استفاده از وسایل خانگی، تولیدکنندگان خودرو در سراسر دنیا دچار چالش دوچندان شدند.

از طرفی با شروع قرنطینه‌های خانگی از میزان رفت و آمدها کاسته شد و مردم کمتر به خرید خودرو نیاز پیدا کردند. همین مسائل منجر به این شد که تولیدات خودروسازان در سراسر دنیا کاهش یابد. هر چند به نظر می‌رسد میزان تولید بین‌المللی کفاف نیاز افرادی که قصد خرید خودرو را دارند بدهد اما طی بررسی که الکس کوانتن، تحلیل گر بازار آمریکایی انجام داده این روزها مردم دنیا بیشتر به خرید خودروهای دست دوم تمایل دارند.

در این مطلب قصد داریم ۵ خودرو دست دوم و محبوب سراسر دنیا را که قیمتی کمتر از ۱۵ هزار دلار (۳۷۵ میلیون تومان ایران) دارند را معرفی کنیم. خودروهایی که اگر واردات آزاد بود و تعرفه‌های سنگین وارداتی نداشتیم، قیمت آن‌ها در ایران هم تراز دنا، پژو ۲۰۷ صندوق‌دار، برلیانس H۳۳۰، تارا، شاهین و غیره می‌شد. همانطور که اشاره شد معیار انتخاب خودروهای دست دوم بهای کمتر از ۱۵ هزار دلار و سال تولید ۲۰۰۸ به بالا است که اگر در مقایسه با خودروهای داخلی حتی صفر کیلومتر قرار بگیرند پلت فرم آن‌ها جدیدتر از محصولات فرانسوی همچون پژو ۲۰۷ نباشد، قدیمی‌تر نیست.

بهترین خودروهای دست دوم زیر ۱۵ هزار دلار ۲۰۲۱

مدل ۲۰۱۵ مزدا ۳ را می توان ۵ هزار و ۹۸۸ دلار در بازار بین المللی یافت که در آگهی این خودرو گفته شده که تاکنون هیچ تصادفی نداشته است

مزدا ۳ ۲۰۱۴-۲۰۱۸
نسل سوم مزدا ۳ که در اواخر سال ۲۰۱۳ معرفی شد، این خودرو جمع و جور خوب را به یک خودروی عالی تبدیل کرد. نه تنها ظاهر کابین و بیرون خودرو طراحی زیبایی دارد بلکه سبک طراحی نرم و صاف آن با فناوری های روز نیز مطابقت دارد. همچنین در این خودرو یک صفحه نمایش نشان دهنده اطلاعات مدرن در بالای داشبورد قرار گرفته و در تریم های تورینگ و گرند تورینگ سیستم هشدار نقطه کور و کمکی حرکت در ترافیک نیز تعبیه شده است.

در این نسل سوم یک گیربکس دستی مجهز موتور چهار سیلندر و موتور ۲.۰ لیتری با قدرت ۱۵۵ اسب بخار یا یک واحد ۲.۵ لیتری با ۱۸۴ نیرو قرار گرفته شده است. همچون سه نسل قبلی این خودرو، رانندگی در سدان یا نسخه هاچ بک آن جذاب و کاربردی عنوان می شود. البته طراحی این خودرو نسبت به نسخه های قبلی از رتبه بندی بهتری برخوردار است.

از نکات مثبت این خودرو می‌توان به این اشاره کرد که هندلینگ اسپورت باعث عملکرد مناسب بدنه خودرو هاچ بک در حالت آیرودینامیک به لطف طراحی روز ایجاد شده است همچنین از نکات منفی آن می توان به این اشاره کرد که تنوع کمتری در مدل های پایه یا استاندارد وجود دارد، پیدا کردن خودروی با شرایط مشابه براساس تاییدیه های تولید با این قیمت سخت است، سدان فاقد فضای مناسب صندوق عقب است که  صندلی عقب نیز بزرگ نیست.

گفتنی است مدل ۲۰۱۵ این خودرو را می توان ۵ هزار و ۹۸۸ دلار در بازار بین المللی یافت که در آگهی این خودرو گفته شده که تاکنون هیچ تصادفی نداشته است.

بهترین خودروهای دست دوم زیر ۱۵ هزار دلار ۲۰۲۱

نسخه دست دوم لکسوس سی تی ۲۰۰ اچ را می توان با ۲ تصادف، دو مالک و ۱۵۰ هزار کیلومتر مسافت از از ۷ هزار ۹۹۹ دلار به بالا یافت

لکسوس سی تی ۲۰۰ اچ ۲۰۱۱-۲۰۱۵
هرچند به عنوان یک خودرو مسافرتی سایز کوچک، انتخاب CT ۲۰۰h منطقی به نظر نمی رسد اما همچون یکی از مدل های تویوتا پریوس، CT نیز مجهز به سیستم صرفه جویی در مصرف سوخت ایده آل (حداکثر ۶۷ کیلومتر بر میلی لیتر) است.

این خودرو دارای یک کابین پرزرق و برق، ساکت و راحت است که بسیاری از فناوری‌های موجود از جمله مقدار پیمایش و سیستم دریافت اطلاعات برخوردار است.

علاوه بر این هزینه نگهداری پایین این خودرو به دلیل دوام بالای قطعات آن از شهرت خاصی برخوردار است. تنها موردی که CT از آن بی‌بهره است طراحی به شدت آیرودینامیک است. از این رو با وجود طراحی به نسبت اسپورت بدنی اما این خودرو فقط ۱۳۴ اسب بخار قدرت دارد و بیش از آنچه که به نظر می رسد رانندگی آرامی دارد.

از جمله نکات مثبت این خودرو می توان به ظاهر جذاب و مجلل، مصرف سوخت پایین به نسبت پیمایش  و هزینه های پایین نگهداری اشاره کرد. اما از جمله نکات منفی آن فضای کوچک نگهدارنده در جلوی داشبورد و قدرت پایین اشاره کرد. البته اختیاری بودن برخی از موارد همچون دوربین و مسیریابی به عنوان آپشن نیز از موارد منفی این خودرو مطرح می‌شود.

گفتنی است نسخه دست دوم این خودرو را می توان با ۲ تصادف، دو مالک و ۱۵۰ هزار کیلومتر مسافت از از ۷ هزار ۹۹۹ دلار به بالا یافت.

بهترین خودروهای دست دوم زیر ۱۵ هزار دلار ۲۰۲۱

مشتریان این خودرو در سراسر دنیا می توانند نسخه دست دوم هوندا سیویک را از ۱۵ هزار دلار تا کمترین قیمت آن در مدل ۲۰۱۶ یعنی ۸ هزار و ۷۸۸ دلار و با یک تصادف خریداری کنند

هوندا سیویک ۲۰۱۶-۲۰۱۸
هوندا سویک به عنوان یک خودرو سرگرم کننده برای رانندگی در هر شرایط انتخاب می شود. البته مدل استاندارد این خودرو در نسل دهم مدل ۲۰۱۶ برای بهبود بازار فروش و پس انتقادهای فراوان دست خوش تغییر نسبت به سیویک های نسل نهم در سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ قرار گرفت و با اینکه مدل ۲۰۱۸ سیویک نیز دستخوش تغییراتی شده اما می توان نسخه تایپ آر و اس آی را با قیمت ۱۵ هزار دلار در بازار خریداری کرد.  

سیویک کوپه و سدان در نسل قبل در کلاس خودرو دست دوم به شدت قابل اعتماد، جادار، سرگرم کننده است. در این نسل خودرو مجهز به صفحه نمایش ۷ اینچی و سیستم‌های ایمنی مانند کروز کنترل تطبیقی، هشدار های خروج از خط و ترمز اضطراری شده است. همچنین بیشتر سیویک‌های اقتصادی از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۸ اسب بخار و گیربکس سی وی تی بهره می‌برند.

از نکات مثبت این خودرو می توان به خرید قابل اعتماد و ایمن نسخه دست دوم اشاره کرد. علاوه بر این خودرو مذکور نه تنها از جذابیت خاصی برای رانندگی برخوردار است بلکه در مصرف سوخت نیز خودرو کم مصرفی معرفی می شود. البته مزایای این خودرو به همین جا منتهی نمی شود و مجهز بودن آن به فناوری ‌های روز خیال خریداران را آسوده کرده است.

اما از نکات مفنی این خودرو می توان به این اشاره کرد که نسخه های اسپرت آن با عملکرد بالا گران هستند، مدل استاندارد سیستم سرگرمی بدون نمایشگر لمسی دارد، همچنین خطوط طراحی خودرو بیش از حد تهاجمی و بدون نگه داشتن کمکی است.

به طور کلی مشتریان این خودرو در سراسر دنیا می توانند نسخه دست دوم هوندا سیویک را از ۱۵ هزار دلار تا کمترین قیمت آن در مدل ۲۰۱۶ یعنی ۸ هزار و ۷۸۸ دلار و با یک تصادف خریداری کنند.

بهترین خودروهای دست دوم زیر ۱۵ هزار دلار ۲۰۲۱

مدل ۲۰۱۴ مزدا ۶ را در بازار می توان به قیمت ۵ هزار ۴۹۹ دلار با دو تصادف خریداری کرد و هر چقدر مدل خودرو بالاتر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد

​​​​مزدا ۶ ۲۰۱۴-۲۰۱۷
نسل فعلی مزدا ۶ در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد و در سال ۲۰۱۸ به روزرسانی شد. مدل های جدید این خودرو در دسترس هست و به عنوان یکی از بهترین سدان های کلاس متوسط بازار شناخته می‌شود. هدف تولید مزدا ۶ افزایش جذابیت رانندگی بر خلاف مزدا ۳ بوده است. نکته قابل توجه این هست که مزدا۶ همچون تویوتا کمری با کیفیت و کاربردی تولید شده است.

هرچند نسل های پایین تر این خودرو برخی از ویژگی های مدل های جدید را ندارد اما از نظر رانندگی مشابه هم بوده و به یک اندازه جذاب و عالی هستند. مزدا ۶ به یک پیشرانه ۲.۵ لیتری ۱۸۴ اسب بخاری مجهز شده که پیشرانه این‌ خودرو با مزدا ۳ یکی است. مزدا ۶ در مدل های تورینگ و گرند تورینگ از آپشن های مانند سیستم شناسایی نقطه کور و هشدار وسایل نقلیه در ترافیک برخوردار است.

گفتنی است که تمام مدل ها آنها را تا پایان سال ۲۰۱۷ تجهیز شده است. مدل های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ دارای صفحه نمایش اطلاعات قدیمی تری هستند و جدیدترین مدل های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به صفحه نمایش های جدید تر و باریک تر مجهز شدند. اما کابین مزدا ۶ متناسب ذائقه مشتریان طراحی نشده است. همانطور که اشاره شد  مزدا ۶ مانند تویوتا کمری و هوندا آکورد قابلیت های فراوانی دارد که مورد اعتماد مشتریان از نظر کیفیت است. به بیان کلی مزدا ۶ یکی از محصولات با کیفیت مزدا شناخته می شود.

از نکات مثبت این خودرو می‌توان جذابیت طراحی و مناسب بودن آن برای استفاده خانواده‌ها اشاره کرد. این خودرو بسیاری از فناوری های مدرن، طراحی جدید براساس استاندارد های روز را دارد. کابین راحت و امکانات رفاهی آسایشی نیز از دیگر مزایای این خودرو است.

اما از نکات منفی آن می توان به این موضوع اشاره کرد که پیشرانه خودرو به اندازه رقبای شش سیلندر وی شکل خود قوی نیست. همچنین مزدا ۶ نسبت به سایر سدان های خانوادگی بزرگ نبوده و صندق عقب و صندلی عقب فضای مناسبی ندارد.

مدل ۲۰۱۴ این خودرو را در بازار می توان به قیمت ۵ هزار ۴۹۹ دلار با دو تصادف خریداری کرد و هر چقدر مدل خودرو بالاتر باشد قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.

بهترین خودروهای دست دوم زیر ۱۵ هزار دلار ۲۰۲۱

مدل ۲۰۱۲ تویوتا پریوس در بازار بین المللی قیمتی حدود ۴ هزار و ۹۹۹ دلار دارد؛ خودرویی که هم به لحاظ فنی سالم است و هم تاکنون تصادفی را پشت سر نگذاشته است

تویوتا پریوس ۲۰۱۲-۲۰۱۷
پریوس با ترکیب علم طراحی و آیرودینامیک به لطف سیستم هیبرید کاربردی هزینه نگهداری بسیار کمی دارد؛ چرا که دوام قطعات این خودرو بالا است و با توجه به مصرف پایین سوخت ترکیبی مقرون به صرفه محسوب می شود. خودرویی که به حق توانسته ستاره های ایمنی و کیفی را از آن خود کند و حتی در زمان حرکت نیز این موضوع مشهود است.

بسیاری از مدل های این خودرو که شامل نسل سوم ۲۰۱۰-۲۰۱۵ و نسل چهارم ۲۰۱۶ تاکنون می شود برای سرویس های رانندگی انتخاب می شوند. خورویی که نسخه دست دوم و تمیز آن را می توان حتی با قیمتی کمتر از ۱۵ هزار دلار خریداری کرد. باتوجه به توسعه خودرو های هیبریدی جدید، جای نگرانی در مورد تعویض پک باتری وجود ندارد، هر چند این پک اگر مربوط به نسل های ابتدایی باشد هنوز تحت ضمانت است و عمر مفید بالایی دارد.

هرچند این خودرو به عنوان یک خودرو اقتصادی و کم استهلاک معرفی می شود اما نکته منفی پریوس این است که از فضای داخلی بزرگی برخوردار است که که تجربه رانندگی کسل کننده را انتقال می دهد. از مزایای انتخاب تویوتا پریوس می توان خرید آن به قیمت پایین اشاره کرد. فضای زیاد داخل کابین برای سرنشینان و رانندگی ایمن نیز از دیگر نکات مثبت این خودرو است.

از نکات منفی این خودرو نیز می توان به این اشاره کرد که اغلب مردم با دیدن تویوتا پریوس تصور می کنند که راننده تاکسی اینترنتی اوبر(uber) هستید. همچنین رانندگی با این خودرو خسته کننده است. امکانات کم، سر و صدای زیاد جاده به دلیل نبود موتور احتراق داخلی شنیده می شود نیز از دیگر نکات منفی خودرو مذکور است.

مدل ۲۰۱۲ این خودرو در بازار بین المللی قیمتی حدود ۴ هزار و ۹۹۹ دلار دارد؛ خودرویی که هم به لحاظ فنی سالم است و هم تاکنون تصادفی را پشت سر نگذاشته است.

کد خبر: ۹۸٬۲۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha