۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
بهره برداری از پروژه ۷۵ ساله راه آهن تبریز- میانه طی هفته آینده
در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان شد؛

بهره برداری از پروژه ۷۵ ساله راه آهن تبریز- میانه طی هفته آینده

تبریز- منادی، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از بهره برداری از پروژه ۷۵ ساله راه آهن تبریز- میانه طی هفته آینده خبر داد.

علیرضا منادی در گفتگو با خبرنگار بازار، گفت: بعداز ۷۵ سال انتظار راه آهن تبریز به میانه در آخرین ساعات اتمام کار است و هم اکنون ریل گذاری پروژه در حال انجام بوده و روند پیشرفت پروژه مطلوب است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی به این پروژه اختصاص یافت، گفت: پروژه راه آهن تبریز- میانه هفته آینده به اتمام می رسد.

منادی سپس از اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تصفیه خانه فاضلاب شهر تبریز خبر داد و افزود: فاضلاب ۶۰۰ هزار نفر در تبریز به این تصفیه خانه روانه می شد و اکنون با این اعتبار فاضلاب ۶۰۰ هزار نفر دیگر نیز به این تصفیه خانه می ریزد.

این نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر اینکه با این اعتبار  مشکل تصفیه خانه فاضلاب تبریز برای همیشه برطرف خواهد شد، ادامه داد: با اجرای این پروژه ۱۲۵ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه ارومیه خواهد شد.

وی سپس از اختصاص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای حل تنش آبی تبریز توسط هیات دولت نیز خبر داد و گفت: این اعتبار صرف خط انتقال آب نهند به تبریز، حفر چاه های عمیق و افزایش میزان آبرسانی به شهر تبریز شد.

کد خبر: ۹۸٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha