۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴
تخصیص ۳۰ درصد سهمیه سوخت به ناوگان حمل کالاهای اساسی
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری خبر داد:

تخصیص ۳۰ درصد سهمیه سوخت به ناوگان حمل کالاهای اساسی

۳۰ درصد سهمیه سوخت جبرانی به ناوگانی که کالای های اساسی به مقصد یا از مبدأ پنج بندر مهم کشور حمل می کنند، تخصیص داده می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای این سازمان در جریان بازدید از اسکله بندر امام خمینی(ره) و پایانه بار این بندر اظهار داشت:  با توجه به ورود مقدار قابل توجهی کالای اساسی به کشور، تصمیمات مهمی در زمینه حمل به موقع این کالاها اتخاذ شده است.

وی افزود: در ایام نوروز امسال هیچ گونه محدودیت تردد برای حمل کالاهای اساسی در کشوروجود ندارد و حمل این کالاها به صورت شبانه روزی با همکاری سایر دستگاه ها، انجام می شود.

مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: ۳۰ درصد سهمیه سوخت جبرانی به ناوگانی که کالاهای اساسی را از مبدأ و به مقصد ۵ بندر امام خمینی(ره)، شهید رجایی، امیرآباد، چابهار و انزلی حمل می کنند، تخصیص داده می شود.

دغاغله از اعطای سهمیه تشویقی لاستیک و روغن موتور با نرخ دولتی به این ناوگان برای جابه جایی کالاهای اساسی خبر داد و گفت:  برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، ضدعفونی کردن مستمر پایانه های حمل بار در دستور کار قرار دارد تا کالاهای اساسی  با همکاری دست اندرکاران بخش حمل و نقل جاده ای به موقع به مراکز انبار و مصرف در سراسر کشور جابه جا شود.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا با استناد به دستورالعمل های صادر شده از سوی وزارت بهداشت، برخی اقدامات در دستور کار است که از جمله آن می توان به متوقف کردن ثبت اثر انگشت در کلیه مراحل دریافت بار، محدود کردن بارهای ورودی به سالن اعلام بار، ایجاد فاصله بین محل قرار گرفتن رانندگان، انجام مستمر اعلام بار از صبح تا ساعت ۲۴ به منظور کاهش تجمع رانندگان، پرداخت وجه بین رانندگان و شرکت های حمل و نقل از طریق کارتخوان، ضدعفونی کردن پایانه ها، استفاده از تب سنج در ورودی پایانه و  نصب بنر، توزیع بروشور ها و فیلم های آموزشی حاوی توصیه های بهداشتی و نظافت فردی در محل های تجمع رانندگان و مکان های مناسب، اشاره کرد.

کد خبر: ۹٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha