۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
ضرورت افزایش ۱۰۰ برابری جریمه‌های تخلفات اصناف/ قیمت ماکارونی در البرز افزایش نداشته است
رئیس سازمان صمت البرز؛

ضرورت افزایش ۱۰۰ برابری جریمه‌های تخلفات اصناف/ قیمت ماکارونی در البرز افزایش نداشته است

کرج- ربیعی، رئیس سازمان صمت البرز با اشاره به میزان جرایم تخلفات و گرانفروشی در استان گفت: اگر یک‌باره جریمه‌ها ۵۰ تا ۱۰۰ برابر شود، جلوی تخلفات گرفته می‌شود و همه به سود قانونی خود قانع می‌شوند.

رامین ربیعی در گفتگو با بازاربا بیان اینکه برخی به سودشان قانع نیستند و سواستفاده می کنند، گفت: با توجه به پایین بودن میزان جرایم هرچقدر جریمه می کنیم باز هم دست بردار نیستند. چرا که مبلغ سود آنها با وجود پرداخت جریمه باز هم سود می کنند.

ربیعی با اشاره به انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور گفت: امیدوارم با تمهیداتی که ایشان خواهند داشت در سال های آتی اتفاقات خوبی در پیش رو داشته باشیم و شاهد سواستفاده ها و تخلفات نباشیم.

 وی اظهار کرد: اگر مبلغ جریمه ها برای متخلفین در این حوزه چندین برابر شود، جلوی تخلفات گرفته می شود و همه به سود قانونی خود قانع می شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با بیان اینکه به وزارت صمت پیشنهاد دادم اگر سقف جرائم را یکباره ۵۰ تا ۱۰۰ برابر کنند خیلی جلوی این تخلفات گرفته می شود، افزود: البته با توجه به اینکه جرائم توسط دادگستری تعیین می شود، امیدواریم در دولت جدید با تمهیدات ویژه در این موضوع جلوی تخلفات گرانفروشی گرفته شود.

در البرز افزایش قیمت ماکارونی نداشتیم
ربیعی در پاسخ به اینکه دلیل افزایش قیمت ماکارونی در روزهای اخیر چیست و روند افزایش قیمت به چه شکل انجام می شود، توضیح داد، صنایع ما در سه رده هستند. «محصولات رده یک» مثل محصولات کشاورزی نظیرگندم،جو، سیمان و کالاهای اساسی که قیمت آنها کاملا مشخص است و کسی نمی تواند روی محصولات این رده قیمت‌ دیگری بگذارد. «کالاهای رده دو» که نیمه دولتی اند و سازمان حمایت از مصرف کنندگان قیمتشان را تعیین می کند.

وی اضافه کرد: در کالای رده سه، شخص تولید کننده قیمت را بر اساس قیمت تمام شده «مواد اولیه، کارگر و هزینه های تولید» قیمت گذاری می کند که ماکارونی جزو کالای رده سوم هست و خود کارخانجات با رعایت ضوابط قیمت گذاری اعم از (قسمت کالا،قیمت مواد اولیه و دیگر هزینه ها) است قیمت می گذارند.

رئیس سازمان صمت البرز تاکید کرد: اگر شکایتی نسبت به قسمت ماکارونی صورت بگیرد ما ناظر را به محل تخلف می فرستیم و پس از بررسی و آنالیز شرایط ذکر شده، اگر درست باشد که فروشنده با همان قیمت محصول را می فروشد ولی اگر تخلفی صورت گرفته باشد به اندازه کل ماکارونی فروخته شده تا آن تاریخ جریمه می شود.

ربیعی با اشاره به اینکه چند روز قبل هم گزارشی مبنی بر گرانی ماکارونی و تخلف در استان منتشر شده بود، اظهار کرد: در بررسی انجام شده و با توجه به لیست قیمت سال ۹۹ و قیمتی که بازرسان ما  در محل دیدند متوجه شدند شایعه بوده است و در البرز هیچ یک از کارخانه های تولید ماکارونی افزایش قیمت نداشتند.

وی اضافه کرد: در تولید برخی ماکارونی ها، شرکت ها ویتامین و مکمل هایی اضافه می کنند که قیمت آن صد درصد با قیمت ماکارونی معمولی یکی نخواهد بود و این تفاوت قیمت مربوط به انتخاب مشتری در نوع ماکارونی است.

کد خبر: ۹۸٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha