۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
تعلیق تبادلات مرزی ایران و افغانستان| به مصلحت نیست تبادلاتی انجام شود
نماینده مردم زاهدان در مجلس در گفتگو با بازار

تعلیق تبادلات مرزی ایران و افغانستان| به مصلحت نیست تبادلاتی انجام شود

فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: با توجه به پیشروی غافلگیرانه طالبان که تاکنون هم سابقه نداشته، فعلا تبادلات مرزی ایران و افغانستان معلق شده و گمرک هم این موضوع را اعلام کرده است. 

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار درباره وضعیت تبادلات مرزی بین ایران و افغانستان در استان های شرقی، اظهار داشت: با توجه به پیشروی غافلگیرانه طالبان که تاکنون هم سابقه نداشته، فعلا تبادلات مرزی ایران و افغانستان معلق شده و گمرک هم این موضوع را اعلام کرده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیات خارجی مجلس ادامه داد: در واقع، بخشی از گلوگاه های مرزی و شهرهای نزدیک به مرزهای شرقی ما به تصرف طالبان در آمده است و فعلا به دلیل مشکلاتی که در آن سوی مرز وجود دارد، به مصلحت نیست که تبادلاتی انجام شود.

سفیر سابق ایران در افغانستان  تصریح کرد: پیش از این ارزش مبادلات اقتصادی ایران و افغانستان به بیش از سه میلیارد دلار رسیده بود و خیلی خوب پیش می رفت. 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به فعال شدن منطقه آزاد چابهار و تصویب لایحه ایجاد منطقه آزاد سیستان، قرار بر این شد که تبادلات مرزی بین ایران و افغانستان از طریق مرزهای میلک، دوغارون، ماهیرود و دوکوهانه سرعت بیشتری بگیرد اما با توجه به اتفاقات اخیری که افتاد و بخشی از شهرهای مرزی افغانستان به تصرف طالبان درآمد، الان دیگر تبادلات تجاری متوقف شده است.

کد خبر: ۹۸٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha