۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳
ابلاغ نحوه بهبود وضعیت کارکنان قراردادی صنعت نفت
توسط زنگنه صورت گرفت؛

ابلاغ نحوه بهبود وضعیت کارکنان قراردادی صنعت نفت

وزیر نفت نحوه بهبود وضعیت و توانمندسازی کارکنان قراردادی مدت موقت را ابلاغ کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، متن ابلاغیه بیژن زنگنه به معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت و مدیران عامل چهار شرکت اصلی به شرح زیر است:

«به‌منظور ایجاد انگیزه بیشتر و استفاده بهینه و مؤثر از تجربیات و خدمات مفید و ارزنده این دسته از کارکنان به‌ویژه شاغلین در مشاغل اصلی - تخصصی شرکت‌های اصلی زیرمجموعه صنعت نفت، بدینوسیله نحوه بهبود شرایط و وضعیت شغلی کارکنان قراردادی مدت موقت به شرح زیر برای اجرا ابلاغ می‌شود:

۱- طول دوره قرارداد کارکنان قراردادی مدت موقت شاغل در مشاغل اصلی - تخصصی در شرکت‌های تابعه (مستند به مفاد بند ۱۰ بخشنامه شماره ۱۸۸ - ۲۰/۲ مورخ ۹۷/۳/۲۲ وزیر) در صورت گرفتن گواهینامه ICDL از مراکز مورد تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور یا بنیاد ICDL ایران، پذیرش در آزمون هوش و توانمندی ذهنی (بر اساس استانداردها و با هماهنگی مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت) و پذیرش در آزمون زبان (در بخش reading تخصصی و درک مطلب مرتبط با شغل)، از یک سال به پنج سال (در صورت وجود زمان تا سن قانونی بازنشستگی) افزایش می‌یابد و در صورت قبولی فقط در آزمون‌های هوش و ارائه مدرک ICDL، طول دوره قرارداد از یک سال به سه سال افزایش یابد.

۲- طراحی آزمون زبان (در بخش reading تخصصی و درک مطلب) و تعیین نقاط برش آن توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و با همکاری مرکز توسعه مدیریت صنعت نفت باید تا پایان خردادماه ۱۳۹۹ به انجام برسد.

٣- تمامی کارکنان شاغل قراردادی مدت موقت به‌تدریج و بر اساس زمان‌بندی مشخص در فرآیند ارزیابی شایستگی‌های تخصصی وارد شده و برای هر یک از آنان پروفایل (نیم‌رخ) شایستگی تشکیل گردد. در ادامه نیز برای این افراد با توجه به نتایج حاصله برنامه‌های توسعه فردی و توانمندسازی تعریف و به مورد اجرا گذاشته شود. طراحی فرآیند ارزیابی، تدوین محتوای آموزش‌ها و آزمون‌ها و تعیین برنامه زمان‌بندی با راهبری و نظارت معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی به‌گونه‌ای انجام شود که اجرای این بند از ابتدای خرداد ۱۳۹۹ آغاز گردد. »

کد خبر: ۹٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha