۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
درآمدهای عمومی مازندران ۶۵ درصد رشد یافته است
رئیس سازمان برنامه ریزی مازندران:

درآمدهای عمومی مازندران ۶۵ درصد رشد یافته است

ساری- غلامی راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران گفت: درآمدهای عمومی سال جاری در استان نسبت به سال قبل با رشد ۶۵ درصدی به ۴۰ هزار میلیارد ریال در بودجه رسیده است.

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه درآمد کل استان در سال قبل ۲۴ هزار میلیارد بوده است، اظهار داشت: این رقم در سال جاری به حدود ۴۰ هزار میلیارد ریال افزایش یافته که رشد ۶۵ درصدی را نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق درآمدها باید عزم را جزم کرد، گفت: در سال قبل از ۲۴ هزار میلیارد ریال اعتبار و درآمد مصوب، میزان تحقق درآمدها ۱۲۰ درصد رشد یافت و به ۲۸ هزار میلیارد ریال رسید.

وی با اظهار اینکه مازندران پتانسیل درآمدی خوبی دارد، افزود: این درحالی که بخش کشاورزی و درآمدی استان از مالیات معاف هستند و گسترش پایه های مالیاتی را با مشکل مواجه می کند.

غلامی راد با اشاره به مقایسه درآمدهای بودجه ای کشور و رشد ۵۵ درصدی درآمدها نسبت به سال قبل گفت: منابع عمومی بودجه دولت در سال جاری ۱۱۱ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با بیان اینکه بودجه شرکت های دولتی بیش از هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزود: این نشان می دهد که سهم شرکت ها از بودجه دولت نسبت به سایر بخش ها بیشتر است.

وی با اظهار اینکه هزینه ها حدود ۱۱۱ درصد نسبت به قبل رشد دارد، گفت: منابع هزینه ای بودجه و اعتبارات عمرانی بودجه نیز رشد چشمگیری داشته است.

کد خبر: ۹۸٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha