۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
مراکز تکثیر میگو گلستان به بخش خصوصی واگذار می شود
مدیر کل شیلات گلستان:

مراکز تکثیر میگو گلستان به بخش خصوصی واگذار می شود

گرگان- مدیرکل شیلات گلستان گفت: واگذاری سه تا چهار مرکز تکثیر میگو به بخش خصوصی از سوی شیلات استان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، جواد قدس علوی در جلسه کارگروه فنی تکثیر و پرورش میگو استان، اظهار کرد: خوشبختانه فصل پرورش میگو در سال گذشته بدون کمترین تنش و بیماری در مجتمع میگوی گمیشان انجام شد و هدف ما در سال جاری نیز تولید محصول سالم و بدون بیماری در این مجتمع است.

وی افزود: تمامی بهره برداران ملزم به رعایت موارد فنی و بهداشتی هستند و از دستگاه های اجرایی ذیربط نیز انتظار است همکاری لازم را در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در این مجتمع داشته باشند.

قدس علوی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف شیلات، تکمیل حلقه های زنجیره تولید میگو در استان است خاطرنشان کرد: در همین راستا واگذاری سه تا چهارمرکز تکثیر میگو به بخش خصوصی از سوی شیلات استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: تلاش داریم صادرات میگو نیز از مرز اینچه برون انجام شود چرا که با صادر کردن این محصول ارزش افزوده آن نیز نصیب شرکت های داخلی استان می شود

قدس علوی با اشاره به پایان زمان ذخیره سازی در مجتمع میگوی گمیشان، تصریح کرد: با تصمیم اعضای کارگروه ذخیره سازی بچه میگو در مجتمع میگو گمیشان، زمان ذخیره سازی تا ۳۰ تیر ماه سال جاری،  به شرط پایین آوردن تراکم (تا ۱۰۰ هزار قطعه در هر هکتار)، تمدید شد.

کد خبر: ۹۸٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha