۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱
۲۰۵ تن فرآورده های خام دامی آلوده در اردبیل ضبط و معدوم شد
مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

۲۰۵ تن فرآورده های خام دامی آلوده در اردبیل ضبط و معدوم شد

اردبیل - مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری نزدیک به ۲۰۵ تن فرآورده های خام دامی آلوده و غیربهداشتی در اردبیل ضبط و معدوم شده است.

صادق صالحی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی، ۱۷  اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در ایام عید نوروز به حال آماده باش هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان  اردبیل از اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در این ایام خبر داد و افزود: این طرح با هدف به حداقل رساندن شیوع بیماریهای مشترک، ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه و اطمینان شهروندان از سلامت فرآورده های خام دامی، همزمان با سراسر کشور، در استان اردبیل انجام می شود.

بازدید از مراکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده های خام دامی تشدید می شود

وی اظهار کرد: در این طرح، عملیات بازدید از تمامی مراکز تولید، توزیع و استحصال فرآورده های خام دامی اعم از کشتارگاههای دام و طیور، مراکز و کارگاههای بسته بندی گوشت و آلایش دامی، خودروهای ویژه حمل اینگونه فرآورده ها، سردخانه های نگهداری، قصابی ها، مرغ و ماهی فروشی ها در سطح استان تشدید خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: براین اساس هماهنگی های لازم با ارگان های مرتبط و مراجع قضایی و انتظامی انجام شده است.

مدیر کل دامپزشکی استان همچنین با اشاره به اینکه اکیپهای بازرسی بهداشتی فرآورده های خام دامی در ایام عید نوروز در دو شیفت کاری صبح و عصر فعالیت می کنند، از تشکیل ستاد نظارت در مرکز استان و ستاد نظارت در ادارات دامپزشکی شهرستانها به منظور اجرای دقیق برنامه های نظارتی و عملیاتی با بهره گیری از کلیه امکانات و تجهیزات در استان خبر داد.

صالحی با بیان اینکه ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه منوط به ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه است، گفت: با آموزش و اطلاع رسانی مداوم و مستمر، بستر فرهنگ سازی در جامعه فراهم شده و به تبع آن بسیاری از بیماریهای مشترک که ریشه در مصرف فرآورده های خام دامی آلوده و غیر بهداشتی دارد مرتفع و این بیماریها در جامعه پیشگیری شده و تحت کنترل خواهد بود.

شهروندان ناظران و همیاران بازرسان بهداشتی دامپزشکی

وی در اجرای بهتر این طرح از مردم به عنوان ناظران و همیاران بازرسان بهداشتی دامپزشکی نام برد و افزود: از کلیه همشهریان عزیز استان انتظار می رود گوشت قرمز و سفید و آلایش خوراکی دامی مورد نیاز خود را بصورت بسته بندی کددار تهیه کرده و به هنگام خرید گوشت قرمز به مهر بهداشتی دامپزشکی بر روی لاشه و تاریخ تولید و انقضاء در محصولات پروتئینی بسته بندی دقت بیشتری داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان با یادآوری اینکه هیچ اغماضی در تخلفات بهداشتی حوزه سلامت و امنیت غذائی جامعه پذیرفتنی نیست، از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف در این حوزه، مراتب را در مرکز استان با شماره تلفن ۳۳۳۹۴۸۰۰ و در شهرستانها به ادارات دامپزشکی شهرستانها گزارش نمایند تا برخوردهای قانونی و لازم با متخلفین صورت پذیرد.

صالحی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری نزدیک به  ۴۵ هزار مورد ازبیش از ۳ هزار مرکز عرضه، نگهداری و توزیع و تولید فرآورده های خام دامی در سطح استان بازدید بهداشتی بعمل آمده و نزدیک به ۲۰۵ تن فرآورده های خام دامی آلوده و غیربهداشتی ضبط و معدوم شده است.

وی تصریح کرد: در همین خصوص ۲۳۹ متخلف حوزه سلامت و امنیت غذایی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

کد خبر: ۹٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha