۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل برای حضور در بازار روسیه
در نشست میز کشوری روسیه مطرح شد؛

ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل برای حضور در بازار روسیه

سرپرست دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران، با اشاره به اهمیت بازار روسیه، بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل و تدوین برنامه مشخص و منسجم برای حضور در بازار این کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا کریم‌زاده در این نشست که با موضوع بررسی آخرین وضعیت بخش‌های حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک، مشکلات و راهکارهای رفع آن برگزار شد، از نهادهای اقتصادی دارای توان بالا درخواست کرد از ظرفیت‌های خود برای توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز تسهیل کننده تجارت و کمک به بخش خصوصی استفاده کند.

در ادامه این نشست جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی، با تبیین وضعیت موجود بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های خزر تاکید کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان متبوع پرداخت.

فرهاد پرند، دبیر میز روسیه و رایزن سابق بازرگانی در این کشور نیز ضمن تشریح وضعیت حمل و نقل و مشکلات تجار ایرانی در ورود به بازار روسیه، بر اهمیت رفع مشکلات حمل و نقل و لجستیک به کشور روسیه و همچنین دیگر کشورهای حوزه اوراسیا تاکید کرد.

خاطرنشان می‌سازد، نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق مشترک ایران و روسیه، سازمان بنادر و دریانوردی و بنیاد مستضعفان نیز ضمن استماع مشکلات حوزه انجمن حمل و نقل بین‌المللی به بیان دیدگاه‌ها و اقدامات قابل اجرا در جهت تقویت وضعیت حمل و نقل و ترانزیت کشورمان پرداختند.

گفتنی است، در پایان این نشست پیشنهاداتی در خصوص پیگیری تسهیل صدور روادید برای تجار و رانندگان ایرانی از طرف روسیه و همچنین تقویت ناوگان حمل و نقل کشورمان اعم از جاده‌ای، ریلی و دریایی با آن کشور ارائه شد.

لازم به ذکر است، در سال ۱۳۹۹صادرات ایران به روسیه ۵۰۴ میلیون دلار و واردات از آن کشور۱۰۳۰ میلیون دلار بوده و در دو ماهه سال جاری نیز ارزش صادرات ۹۶ میلیون دلار و واردات به رقم ۱۸۵میلیون بالغ شده است.

خاطرنشان می‌سازد، این جلسه با حضور سرپرست دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت ایران، دبیر میز روسیه و دیگر بخش‌های دولتی و خصوصی از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، دفتر لجستیک سازمان بنادر و دریانوردی، انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران، اتاق مشترک ایران و روسیه و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سالن میلاد سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

کد خبر: ۹۷٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha