۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
مجوزهای پرورش بوقلمون کشت و صنعت زیاران ظرف ۲ هفته صادر شود
استاندار قزوین:

مجوزهای پرورش بوقلمون کشت و صنعت زیاران ظرف ۲ هفته صادر شود

قزوین- استاندار قزوین گفت: با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌ها و امکانات در مجتمع کشت و صنعت زیاران باید ظرف ۲ هفته مجوزهای استانی و کشوری پرورش بوقلمون برای این مجموعه صادر شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، هدایت الله جمالی پور در بازدید از کشت و صنعت زیاران، افزود: ما به دنبال صدور این مجوزها از سرمایه گذار مجموعه نیز مسئولیت پذیری می‌خواهیم و انتظار داریم فعالیت‌های جدید این مجموعه بعد از صدور مجوزها با توجه به آماده بودن زیرساخت‌های لازم، به سرعت شروع شود.

وی گفت: این مجموعه در گذشته سابقه فعالیت بسیار خوبی داشته است و باید الان ۱۰ برابر گذشته فعالیت داشته باشد.

استاندار قزوین گفت: در صدور مجوزها رعایت قانون لازمه کار است ولی اگر ماده قانونی اشکال دارد باید با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصلاح شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این جلسه گفت: سرمایه گذار این مجموعه، فعالیت خود را از دهه ۸۰ آغاز کرده و پیگیر مجوز پرورش بوقلمون است.

فاطمه خمسه گفت: این سرمایه گذار درخواست مجوز واحد پرورش بوقلمون برای ۲۰۰ هزار قطعه را داشته است که وزارتخانه با مجوز ۷۵ هزار قطعه موافقت کرده اما چون ظرفیت بیشتری دارند در خواست افزایش مجوز را دارند که اقدامات لازم در این خصوص در دستور کار قرار دارد.

خمسه اظهار داشت: می‌توان اولین زنجیره پرورش بوقلمون را برای این مجتمع صادر کرد چون امکانات لازم برای تامین خوراک دام، کشتارگاه و صنایع بسته بندی را دارد.

وی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم هرچه سریعتر مجوز تمامی این زنجیره که باید از مرکز صادر شود را اخذ کنیم تا هرچه سریعتر فرایند پرورش و تولید در این مجموعه بزرگ آغاز شود.

کد خبر: ۹۷٬۹۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha