۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
ورود ۵ هزار دوز واکسن کووایران برکت به قم
معاون علوم پزشکی قم خبر داد؛

ورود ۵ هزار دوز واکسن کووایران برکت به قم

قم- معاون دانشگاه علوم پزشکی قم از ورود ۵ هزار دوز واکسن کووایران برکت به قم خبر داد و گفت: تزریق این واکسن‌ها از شنبه آینده به گروه‌های هدف آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیامک محبی با بیان اینکه تاکنون ۶۷ هزار نفر از مردم قم علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند، گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده حتی یک مورد از بیماران و یا فوت شدگان مبتلا به کرونا در قم جزو افراد واکسن زده نبودند.

وی از ورود ۵ هزار دوز واکسن کرونا ایرانی کووبرکت به قم تا ظهر چهارشنبه خبر داد و گفت: امیدواریم با سرعت گرفتن روند تزریق واکسن طی روزهای آینده شاهد کاهش مرگ و میر و شیوع بیماری کرونا در قم باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه از آمادگی مجموعه علوم پزشکی قم برای افزایش تعداد روزانه تزریق واکسن کرونا خبر داد و تصریح کرد: زیرساخت‌های این کار فراهم است و واکسن‌های ایرانی کووبرکت از شنبه آینده به گروه‌های هدف طبق فراخوان تزریق خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما در روزهای گذشته روزانه سه هزار واکسن تزریق کرده‌ایم ولی هم اکنون این تعداد روزانه ۷۰۰ دوز است، گفت: امیدواریم در انتهای تیرماه با ورود واکسن‌های ایرانی و فرارسیدن نوبت دوم واکسن‌های تزریق شده بتوانیم رکورد ۳ هزار تزریق در روز را شکسته و تعداد بیشتری از همشهریان در برابر این بیماری واکسینه شوند. 

محبی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی را بهترین شیوه برای جلوگیری از شیوع کرونا دانست و تأکید کرد: با توجه به وضعیت نارنجی قم تالارها و رستوران‌ها فقط خدمات خود را به صورت بیرون بر ارائه کنند.

کد خبر: ۹۷٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha