۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
عدالت مالیاتی در آذربایجان‌شرقی رعایت می‌شود
استاندار آذربایجان شرقی:

عدالت مالیاتی در آذربایجان‌شرقی رعایت می‌شود

تبریز- استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: عدالت مالیاتی به عنوان یک موضع مهم در استان اجرایی می‌شود از این رو مودیان احساس تبعیض نمی‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیران امور مالیاتی استان به مناسبت روز مالیات افزود: کار در بخش امور مالیاتی همانند قضاوت،  دارای مسوولیت سخت است و خوشبختانه تا کنون از کارکنان امور مالیاتی تخلفی گزارش نشده و همه آنها پاک دست هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه درآمدهای نفتی کاهش یافته و به یک دهم رسیده لذا اصلی ترین منبع درآمدی دولت مالیات های دریافتی بوده و دولت را سرپا نگهداشته است.

پورمحمدی افزود: تعامل، حسن خلق و مدارا با مودیان باعث شده مردم استان از خدمات امور مالیاتی رضایت داشته و گله گزاری نداشته باشند.

وی گفت: افزایش ۱۱۷ درصدی درآمدهای مالیاتی استان نشان می دهد که اداره کل امور مالیاتی استان توانسته کسانی را که فرار مالیاتی داشته شناسایی و مالیات دریافت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از الکترونیکی شدن امور مالیاتی و شفافیت در عملکرد، گفت: ارتقا فرهنگ مالیاتی بسیار مهم است و باید مردم به این بلوغ فکری برسند که در قبل خدماتی که از دولت دریافت می کنند مالیات پرداخت کنند.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی مردم به این بلوغ رسیده اند که هرچه مالیات بیشتری پرداخت کنند خدمات بهتر و بیشتری دریافت خواهند کرد.

پورمحمدی با بیان اینکه باید مودیانی که عملکرد خوبی داشته و به موقع مالیات پرداخت می کنند تشویق شوند، اظهار کرد: متاسفانه برخی شرکت های بزرگ خدمات را در داخل استان دریافت می کنند و مالیات خود را در سایر استان ها پرداخت می کنند.

وی اضافه کرد: در طی دوران مدیریت خود در استان تلاش کردم بخشی از حساب های مالی شرکت های بزرگ را که در خارج استان بود را به داخل استان بیاوریم.

کد خبر: ۹۷٬۸۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha