۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
تاثیر قطعی برق بر تامین آب گرگان/ مردم صرفه جویی کنند
فرماندار گرگان مطرح کرد

تاثیر قطعی برق بر تامین آب گرگان/ مردم صرفه جویی کنند

گرگان- حمیدی، فرماندار گرگان گفت: قطع برق به شدت بر کاهش تامین آب شهرستان گرگان تاثیر گذاشته است.

محمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهرستان گرگان یک هزار و ۴۷۰ لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد که با اقدامات انجام شده برای تامین آب شهرستان ۹ حلقه چاه جدید تجهیز و وصل به سیستم شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا بتوانیم منابع آبی را افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه قطعی برق نیز به شدت بر روند تامین آب شهرستان  تاثیرگذار بوده است و سبب می شود ما نتوانیم ذخیر سازی لازم را انجام دهیم.

حمیدی اضافه کرد: برای رهایی از شرایط کمبود آب در شهرستان گرگان فعلا برنامه ای جز اضافه کردن چاه های جدید نداریم و امیدواریم مردم نیز با صرفه جویی در این خصوص با ما همراهی داشته باشند.

فرماندار گرگان مسئله قطعی برق در شهرستان گرگان را نیز یک مشکل ملی دانست و گفت: جلسات ملی، استانی و شهرستانی زیادی برگزار شده است و امید داریم بتوانند سهم خاموشی های شهرستان کاهش داده شود.

وی با بیان اینکه برق را نمی توان ذخیر کرد، افزود: این روزها که گرمای هوا بیش از حد شده است برخی از نیروگاه های برق نیز به دلیل افزایش بار بصورت موقت از دست می دهیم و تولید پایین می آید و تنها راهی که می توان در این حوزه انجام داد صرفه جویی است.

فرماندار گرگان خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد برق کشور در حوزه مصارف خانگی استفاده می شود و ۳۰ درصد دیگر در حوزه تولید، صنعت و کشاوزی است و اگر صرفه جویی انجام نشود همچنان با مشکل مواجه هستیم.

وی در پایان متذکر شد: مشکل تامین آب شرب بیمارستان های شهرستان نیز تاکنون رفع شده است و در حوزه برق نیز اکثر بیمارستان های استان از دیزل برق برخوردار هستند.

کد خبر: ۹۷٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha