۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
خط تولید کولرگازی نیمه‌صنعتی در قزوین به بهره‌برداری رسید
با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی

خط تولید کولرگازی نیمه‌صنعتی در قزوین به بهره‌برداری رسید

قزوین- خط تولید انواع کولرگازی نیمه‌صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیارد تومانی در قزوین به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، سابقه فعالیت صنایع در قزوین به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه این استان، قرارگیری در مسیر ارتباطی کشور و نزدیکی به پایتخت سابقه دیرینه ایست که موجب شده توانمندی صنعتی استان قزوین امروز به یکی از ظرفیت‌ها تبدیل شود.

فعالیت واحدهای صنعتی قدرتمند و تولیدکنندگان تلاشگر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قزوین شرایط اقتصادی، اشتغال و زیرساخت‌های خوبی را برای این استان به همراه داشته است، در سال‌های گذشته نیز به دلیل اهمیت توجه به تولید و تسهیلگری در استان قزوین تلاشی همگانی برای حمایت از تولیدکنندگان و فعالیت صنعتی ایجادشده است.

خط تولید کولرگازی نیمه‌صنعتی گلدیران در قزوین به بهره‌برداری رسید
ظهر امروز چهارشنبه در مراسمی که با حضور عباس تابش - رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، عزیز الله افضلی رئیس سازمان صمت استان قزوین، لطف‌الله سیاهکلی و روح‌الله عباسپور نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، خط تولید کولرگازی نیمه‌صنعتی شرکت گلدیران با اعتباری ۲۵ میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسید.

بهره‌برداری از این خط تولید می‌تواند برای ۴۰ نفر در استان اشتغال مستقیم ایجاد کند و در فاز نخست تولید ۴ هزار دستگاه داکت اسپیلت انورتر را در دستور کار قرار داده است.

بهره‌برداری از این خط تولید که با بیش از ۴۹ درصد دانش بومی و توان داخلی به اجرایی رسیده است می‌تواند سالانه تا ۱۵ هزار دستگاه کولرگازی نیمه‌صنعتی جی پلاس را تولید و به بازارها عرضه کند.

با توجه به شرایط آب و هوایی کشور داکت اسپیلت به‌عنوان یکی از محصولات موردنیاز مردم از کشورهای خارجی تأمین می‌شد که با بهره‌برداری از این واحد بخشی از نیاز کشور از طریق توان صنعتگران داخلی تأمین می‌شود.

هوادهی مناسب، مصرف برق پایین، فیلتراسیون هوای ورودی به منزل، پارامترهای عملکردی دما و تست دستگاهی از مهم‌ترین امتیازات این دستگاه به‌تناسب نمونه‌های مشابه است.

توانمندی داخلی در صنعت لوازم‌خانگی هرروز قدرتمندتر می شود
عباس تابش رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در آئین افتتاح این خط تولید جدید با اظهار خرسندی از توانمندی تولیدکنندگان داخلی بیان کرد: خوشحالیم که باافتخار اعلام کنیم توانمندی‌های داخلی در صنعت لوازم‌خانگی هرروز قدرتمندتر از دیروز است و در حال حاضر ایران به جایگاه خوبی درزمینهٔ تولید لوازم‌خانگی دست پیداکرده است.

معاون وزیر صمت اظهار داشت: تولید کولرهای نیمه‌صنعتی اسپیلت به‌عنوان یکی از لوازم‌خانگی موردنیاز در شرایط اقلیمی کشور نشان از اتفاقات خوبی در این صنعت در آینده نزدیک دارد و به‌زودی خواهیم توانست شاهد شکوفایی‌های بیشتر در این بخش باشیم.

تابش افزود: درگذشته نه‌چندان دور هر یک از این فنّاوری‌ها با خفت و ذلت توسط بیگانگان تأمین می‌شد ولی اکنون با تکیه‌بر توان داخلی و بومی‌سازی بسیاری از علوم در کنار رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی می‌توانیم ارزآوری مناسبی نیز برای کشور داشته باشیم.

وی گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان همچنین با جدیت واردات تمامی کالاهای خارجی دارای نمونه داخلی ممنوع شده است و با قاچاق کالا برخورد صورت می‌گیرد، که در این خصوص با جدیت پای‌کار هستیم تا هیچ تولیدکننده داخلی‌ای به خاطر واردات کالای مشابه دچار آسیب و ضرر و زیان نشود.

رونق تولید تضمین تأمین معاش مردم است
هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در جامعه گفت: زمانی که از تولید، تسهیلگری و مانع زدایی صحبت می‌شود تنها تمرکز بر تولید و ارزآوری نیست بلکه تمرکز بر تأمین معاش مردم است، چراکه رونق اقتصادی درگرو تولیدی پویاست.

وی گفت: امروز بسیاری از مردم با مشکلات متعدد اقتصادی دست‌به‌گریبان هستند که تولید با گردش مالی ایجاد کرده در جامعه، ایجاد اشتغال و تأمین زنجیره‌ای متمرکز از خدمات می‌تواند بخشی از این مشکلات را مرتفع کند.

استاندار قزوین گفت: اما دراین‌بین باید توجه داشت رونق تولید نیازمند حضور جدی مسئولان استانی و ملی است.

جمالی پور خاطرنشان کرد: اگر امروز واحد تولیدی راکد و نیمه تعطیل در کشور داریم به دلیل بی‌کفایتی برخی از مسئولانی است که نتوانسته‌اند توان موجود کشور را به سمت حمایت از این واحدهای هدایت کنند درحالی‌که امروز تنها راه‌حل مشترک همین حمایت از تولید است.

وی اظهار داشت: مسئولان باید خود را پشتیبان افسران جنگ اقتصادی بدانند و با اولویت‌سنجی‌های تخصصی برای رفع مشکلات حوزه تولید و حمایت از تولیدکنندگان گام بردارند.

استاندار قزوین ادامه داد: در استان قزوین اجازه نمی‌دهیم واحدهای تولیدی و صنعتی به مرحله تعطیلی برسند و در صورت بروز مشکل برای هرکدام از این واحدها تا حد امکان پای‌کار هستیم تا مشکلات را رفع کنیم.

حذف قوانین مزاحم تولید راه را برای گشایش اقتصادی در کشور باز می‌کند
روح‌الله عباسپور سخنگوی گروه صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این مراسم با اشاره به این‌که مانع زدایی با شعار محقق نمی‌شود گفت: اگر برنامه داریم مسیر را برای تولید و رونق اقتصادی بازکنیم در گام نخست باید برای حذف قوانین مزاحم تولید برنامه دقیق و منطقی ارائه نماییم.

وی عنوان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان و صنعتگران ما امروز با مشکلات متعدد قانونی مواجه هستند که به دلیل تغییر شرایط اجتماعی و سیاسی در کشور و حتی گذر زمان قوانین از شکل حمایتی و پشتیبان خود خارج‌شده و در مسیر تولید خلل ایجاد کرده‌اند.

سخنگوی گروه صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس برآوردهای انجام‌شده نزدیک به ۲ هزار قانون مزاحم و غیرضروری در کشور وجود دارد که در تلاشیم تا با جلب نظر مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بتوانیم برخی از این قوانین را حذف و یا اصلاح و جایگزین نماییم.

عباسپور اظهار داشت: اقتصاد کشور امروز در مسیر جدیدی قرارگرفته است که پیش از آن تعریفی از این مسیر در قانون و شرایط کشور نبوده است و ازاین‌رو حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح برخی از قوانین و تدوین قوانین جدید برای حفظ پشتیبانی قانون از تولیدکنندگان از ضروریات سات.

وی گفت: توصیه‌های متعدد مقام معظم رهبری در خصوص اتکا به توان داخلی، درون‌زایی و مردمی کردن اقتصاد امروز باید چراغ راه ما باشد و در دیپلماسی اقتصادی کشور به‌عنوان یک فرمان اجرایی دقیق به این توصیه‌ها عمل گردد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتظار ما از نمایندگان حضور در بین فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان‌ها و شهرهای خود، احصاء این نیازها و مشکلات موجود و تلاش برای تدوین راه‌حل‌های منطقی است که قطعاً با پیش گرفتن این رویه در آینده نزدیک اتفاقات خوبی در این حوزه در کشور به وقوع خواهد پیوست.

قزوین دوباره به قدرت اقتصادی خود بازمی‌گردد
اگرچه طی چند سال گذشته، پس از شدت یافتن تحریم، کمبود مواد اولیه و مشکلات اقتصادی فراوان ایجادشده در کشور برخی از صنایع قدرتمند قزوین دچار آسیب شده و برخی از واحدهای کوچک‌تر رو به تعطیلی رفتند اما اکنون بسیج همگانی مدیران استانی برای رفع این مشکلات نور امیدی به دل فعالان اقتصادی این استان تابانده است.

بهره‌برداری از طرح‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی در طی یک سال گذشته باوجود شیوع بیماری کرونا در کشور نشان از این دارد که قزوین دوباره به قدرت اقتصادی و صنعتی خود در کشور بازخواهد گشت.

کد خبر: ۹۷٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha