۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱
هدف گذاری نصب ۷۰۰ کنتور حجمی هوشمند در استان مرکزی
مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی:

هدف گذاری نصب ۷۰۰ کنتور حجمی هوشمند در استان مرکزی

اراک-- مدیر عامل آب منطقه ای استان مرکزی گفت: نصب ۷۰۰ کنتور حجمی هوشمند برای استان مرکزی هدفگذاری شده است که در سه ماه نخست سال جاری ۱۲۰ کنتور معادل ۱۷ درصد پیشرفت نصب شده است.

به گزارش خبرنگار بازار عزت الله آمره ای در شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی در اراک با اشاره به کاهش حدود ۴۴ در صدی بار ندگی، مخازن سد کمال صالح و الغدیر در سال جاری کاهش ۳۳ در صدی را نسبت به سال قبل نشان می دهد اظهار کرد: در سال آبی جاری ورودی سدالغدیر ساوه ۷۲ میلیون مترمکعب بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ورودی این سد ۲۲۸ میلیون مترمکعب ثبت شده است. ورودی سد کمال صالح نیز در سال آبی جاری نیز ۲۷ میلیون متر مکعب و سال گذشته نیز ۱۰۷ میلیون متر مکعب بوده است.

مدیرعامل اب منطقه ای استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی نسبت به سال گذشته حدود ۴۴.۵ درصد کاهش بارندکی داشته اضافه کرد: امسال از سد الغدیر آبی به منظور کشت پاییزه تخصیص پیدا نخواهد کرد و باید آب موجود در سدها را برای باغات ذخیره کرد.

آمره ای ادامه داد: وضعیت سدکمال صالح به نسبت، مطلوب تر است و مشکل جدی وجود ندارد اما در مجموع شرایط، خیلی خوب نیست و برای تامین اب باید مقداری هم از چاه ها در شبکه شهری استفاده کرد، تلاش ما بر این است که اجازه ندهیم قطعی آب در استان ایجاد شود و اگر قطعی هم باشد بواسطه قطع برق خواهد بود.

وی بیان کرد: منظور از تنش آبی که مدیرعامل آب و فاضلاب در شهرهای تفرش و مامونیه اعلام کرده بود به معنی مصرف سر به سر است و ممکن است با افزایش  مصرف، فشار آب کمی کاهش یابد، اما با همراهی مردم قطعا از این موضوع گذر خواهیم کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان مرکزی با اشاره به برنامه شرکت اب و فاضلاب استان در برنامه سازگاری با کم آبی بیان کرد: در راستای نصب کنتور حجمی هوشمند در سال جاری نصب ۷۰۰ کنتور هدفگذاری شده و در سه ماهه سال جاری ۱۲۰ کنتور نصب شده که نشان از پیشرفت ۱۷ درصدی نسبت به پیش بینی ها دارد.

آمره ای ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ در راستای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب باید ۲۵۰ چاه غیرمجاز مسدود و در مجموع ۴۰۰ چاه فرم یک تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به صیانت از منابع آب در شرایط خشکسالی و تاکید بر جلوگیری از تخلفات در این حوزه گفت: اولویت ما پر و مسلوب المنفعه کردن چاه های غیرمجاز در محدوده شعاع ۵۰۰ متری چاه های تامین آب شرب، کنترل بهره برداری توسط چاه های پروانه دار در شعاع دو هزار متری، تشدید فعالیت گروه های گشت و بازرسی و برخورد با حفاری چاه های غیرمجاز، کنترل ساعت کارکرد مندرج در پروانه های بهره برداری چاه های کشاورزی برقی و بازنگری برنامه منابع و مصارف سدهای کمال صالح و الغدیر ساوه و... است که از جمله اقدامات مورد نیاز جهت صیانت از منابع آب در شرایط خشکسالی هستند

کد خبر: ۹۷٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha