۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
 ۲۵۰ هکتار نهالکاری با اعتبارات صندوق توسعه ملی در مازندران انجام شد
مدیرکل منابع طبیعی مازندران:

۲۵۰ هکتار نهالکاری با اعتبارات صندوق توسعه ملی در مازندران انجام شد

سوادکوه - مدیرکل منابع طبیعی مازندران گفت: با اعتبارات صندوق توسعه ملی ۲۵۰ هکتار نهالکاری امسال در سطح عرصه های ملی استان انجام شده است.

سیدمحسن موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در سال جاری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۲۵۰ هکتار نهال کاری و توسعه فضای سبز در سطح عرصه های طبیعی استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع باید ۵۰۰ هکتار نهالکاری با اعتبارات ملی در استان انجام شود، تصریح کرد: مابقی تعهدات در دست اجرا است.

موسوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از تخریب عرصه های طبیعی در استان یادآور شد: امسال بیش از ۹۵۰ فقره پرونده قطع درخت، ۲۳ فقره پرونده تخریب و تجاوز به عرصه های جنگلی با کمک یگان حفاظت و نیروهای منابع طبیعی تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی مازندران، قاچاق را از جمله مشکلات و موانع فراروی صیانت از عرصه های طبیعی بیان کرد و گفت: امسال هزار و ۱۵۲ فقره پرونده کشفیات قاچاق مربوط  به چوب های جنگلی و هیزم در استان شکل گرفته است.

موسوی چرای غیرمجاز دام را از جمله چالش های فراروی برشمرد و گفت: تاکنون در سال جاری بیش از ۲۴۰ پرونده تخلف چرای غیرمجاز در استان تشکیل شده است.

وی آتش سوزی را از دیگر موانع فراروی صیانت عرصه های طبیعی یاد کرد و گفت: امسال حدود ۱۰۰ هکتار از عرصه های طبیعی استان براثر وقوع ۴۸ فقره حریق دچار آتش سوزی شده است

کد خبر: ۹٬۷۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha