۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷
میزان خاموشی در صنایع انرژی بر افزایش می یابد
مدیرعامل شرکت توانیر:

میزان خاموشی در صنایع انرژی بر افزایش می یابد

متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر گفت: اعمال خاموشی در صنایع انرژی بر که تعداد کمی هستند اما برق زیادی مصرف می کنند افزایش می یابد.

به گزارش بازار، محمدحسن متولی زاده  در جمع خبرنگاران افزود: اعمال خاموشی بیشتر به صنایع مصوب جلسه بازدید معاون اول رئیس جمهور و شورای عالی امنیت ملی است که در این طرح صنایع غذایی مستثنی هستند.

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ روز گذشته همکاری صنایع بزرگ و بخش کشاورزی مانع از بروز محدودیت شده است ادامه داد: در دو روز اخیر محدودیت هایی که پیش آمد سبب شد تا ما همکاری بیشتری را از صنایع بزرگ طلب کنیم که البته در این موضوع صنایعی که انرژی زیادی مصرف می کنند هدف ما هستند.

متولی زاده با بیان اینکه نیروگاه های برقآبی که ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت تولید دارند گفت: در سال هایی که وضعیت آبی متعارف است مانند سال ۹۸ و ۹۹، میزان تولید این نیروگاه ها تا ۱۰ هزار مگاوات است که امسال به دلیل کاهش ۵۰ درصدی حجم آب سدها تولید این نیروگاه ها به ۲ تا ۳ هزار مگاوات کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه فاصله تولید این نیروگاه ها نسبت به سال گذشته یکی از دلایل بروز کمبود برق در کشور است ادامه داد: فعالیت رمزارز های غیرمجاز نیز از دیگر دلایل بروز محدودیت در تأمین برق کشور بوده است.

مدیرعامل شرکت توانیر افزود: یکی از خصوصیات رمزارزها دشواری در شناسایی آنهاست بخشی از این تولید کنندگان مجوز دریافت کرده اند و بخش دیگر از فعالیت قانونی ممانعت می کنند.

متولی زاده گفت: میزان برق مصرفی در استخراج کنندگان مجاز رمزارز ۳۰۰ مگاوات است که البته این واحدها از ابتدای خرداد تاکنون خاموش هستند.

وی افزود: پیش بینی های انجام شده نشان می دهد میزان برق مصرفی در رمزارز های غیرمجاز تا ۲ هزار مگاوات است.

متولی زاده در خصوص نحوه دریافت خسارت از بیمه گفت: در صورتی که تجهیزی بر اثر حوادث ناشی از نوسانات برق با خسارت مواجه شوند مشترکان برق می توانند به سایت مخصوص مراجعه، ثبت نام و خسارات را دریافت کنند.

کد خبر: ۹۷٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha