۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
رفع مشکلات واحدهای تولیدی برای افزایش تولید در قم ضروری است
استاندار قم:

رفع مشکلات واحدهای تولیدی برای افزایش تولید در قم ضروری است

قم- سرمست، استاندار قم رفع مشکلات واحدهای تولیدی برای افزایش تولید در قم را ضروری دانست و گفت: همواره تولیدکنندگان در قم حمایت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست امروز سه‌شنبه در پایان برنامه سه‌شنبه‌های اقتصادی که در شهرک صنعتی شکوهیه قم برگزار شد، در جمع خبرنگاران رفع مشکلات واحدهای تولیدی برای افزایش تولید در قم را ضروری دانست و گفت: با بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی که در قالب سه‌شنبه‌های اقتصادی انجام می‌شود این مشکلات احصا و نسبت به رفع آن اقدام می‌شود.

وی مسائل مربوط به بیمه را از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی قم اعلام کرد و افزود: با مذاکره با مراکز مربوطه مقرر شد واحدهایی که بدهی بیمه‌ای دارند بدهی خود را به صورت اقساط پرداخت کنند.

استاندار قم، به مشکل واحدهای تولیدی قم در ثبت سفارش و تعهدهای ارزی اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکل را از وزارتخانه مربوطه پیگیری خواهیم کرد و موانع این مسیر را برطرف می‌کنیم.

وی مشکلات بانکی را از دیگر مواردی اعلام کرد که واحدهای تولیدی در قم با آنها درگیر هستند و گفت:‌ مقرر شد با همکاری دستگاه قضایی و کمک سیستم بانکی حساب‌های مسدود شده کارفرمایان باز شده و نقدینگی و تسهیلات مورد نیاز در اختیار قرار بگیرد.

سرمست با تأکید بر اینکه همواره تولیدکنندگان در قم حمایت می‌شوند، تصریح کرد: صنعتگران نیز باید با کمک از ظرفیت‌های موجود در راستای جهش تولید قدم بردارند و ظرفیت‌های توسعه‌ای را نیز بکار بگیرند که در این مسیر تشویق خواهند شد.

وی توجه به افتتاح طرح‌های تولیدی در کنار احیای واحدهای راکد را از اولویت‌های مدیریت اقتصادی استان قم دانست و افزود: مهمترین هدف ما در این زمینه افزایش تولید و ظرفیت اشتغال برای رسیدن به جهش تولید در قم است.

صرفه‌جویی ۹۷ میلیون دلاری در بخش صنعت قم طی سال گذشته
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم نیز در حاشیه این برنامه اولویت اصلی قم در بخش سرمایه‌گذاری را حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی اعلام کرد و گفت: سرمایه‌گذاران خارجی که دارای دانش فنی و تجهیزات نوین باشند نیز مورد حمایت کافی قرار می‌گیرند که در این زمینه سال گذشته ۱۲ واحد صنعتی با حمایت سرمایه‌گذاران خارجی در قم افتتاح شده است.

محمود سیجانی بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی در قم را مربوط به کشور چین اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاران چینی در قم بیشتر در زمینه تولید کفش و دمپایی و همچنین قالب سازی و صنایع پلیمری فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه هدف ما داخلی سازی صنایع وارداتی در بخش صنعت قم برای صرفه‌جویی ارزی و مقابله با تحریم‌ها است، تصریح کرد: در سال گذشته ۹۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی در بخش صنعت قم همچون تولید لوازم خانگی، الکترونیک، مواد اولیه شیمیایی و پلیمری انجام شد که برنامه‌ریزی ما صرفه‌جویی ۱۰۵ میلیون دلاری برای امسال است.

کد خبر: ۹۷٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha