۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
سد تهم زنجان ۲۰ میلیون متر مکعب کمبود آب دارد
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

سد تهم زنجان ۲۰ میلیون متر مکعب کمبود آب دارد

زنجان- افشاری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره کمتری داریم، گفت: ۲۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به سد تهم است. 

اسماعیل افشاری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه طی سالجاری آب ورودی به سدهای استان  زنجان ۷۶ میلیون مترمکعب است،گفت: طی سال گذشته ورودی آب به سدهای استان ۲۲۳ میلیون مترمکعب بود. 

وی اظهار کرد: حجم آب پشت سدهای استان زنجان نیز از ۲۸۲ میلیون متر مکعب به ۲۵۷ میلیون مترمکعب در سالجاری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره کمتری داریم،گفت: ۲۰ میلیون متر مکعب آن مربوط به سد تهم است. 

افشاری با بیان اینکه باید جلوی انشعابات غیر مجاز آب  در استان زنجان گرفته شود،تصریح کرد: تخلفات برخی از چاه‌های غیرمجاز محرز  است. 

وی ابراز داشت: باید برق چاه‌های آب غیرمجاز قطع شود  چرا که برخی از چاه‌های مجاز نیز اضافه برداشت دارند که راه‌حل برخورد با آن‌ها قطع برق است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان با بیان اینکه انسداد چاه‌های فاقد پروانه در حریم ۵۰۰ متری در مرحله اول و حریم ۱۰۰۰ متری در مرحله دوم نیز با اولویت دشت‌های ممنوعه در دستور کار قرار دارد،ابراز کرد: تاکنون ۶۱ چاه غیر مجاز آب در استان مسدود شده و تا پایان سال هم ۴۰۰ حلقه چاه غیر مجاز مسدود خواهد شد. 

افشاری بر لزوم مدیریت مصرف آب در استان تاکید کرد و افزود: شهروندان بر این امر اذعان داشته باشند که خشکسالی در استان شدید است و در این میان همه مردم مدیریت مصرف آب را مد نظر قرار دهند.

کد خبر: ۹۷٬۵۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha