۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
اخطار قطع آب به ۱۷۰ هزار مشترک پرمصرف تهرانی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران اعلام کرد

اخطار قطع آب به ۱۷۰ هزار مشترک پرمصرف تهرانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: ­۱۷۰ هزار مشترک تهرانی که بیش از دو برابر حد مجاز آب مصرف می‌کنند اخطار دریافت کرده‌اند.

به گزارش بازار، محمدرضا بختیاری با اعلام این خبر گفت: برای ۱۷۰ هزار مشترک پرمصرف و بدمصرف تهرانی که تا ۳۰ مترمکعب آب در ماه مصرف کرده‌اند (دو برابر الگوی مصرف) هشدار قطع آب صادر شده است که اگر روند مصرف خود را اصلاح نکنند در مرداد ماه روزانه ۴ تا ۵ ساعت آب این مشترکان قطع خواهد شد.
 
بختیاری خاطر نشان کرد: در شرایطی که وضعیت منابع آبی بسیار بغرنج است، شرکت آب و فاضلاب استان تهران با به‌کارگیری کلیه امکانات خود آب شرب باکیفیت و پایداری را برای مشترکان تأمین می‌کند و در این زمینه از شهروندان تقاضا داریم با رعایت الگوی مصرف با ما همکاری کنند.
 
وی ضمن قدردانی از همراهی بیشتر شهروندان به این نکته نیز اشاره کرد که برخی از مشترکان اصلاً به شرایط بحرانی کشور به لحاظ کمبود آب توجهی ندارند.
 
مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: ۱۵ درصد از مشترکان آب تهران پرمصرف و ۵ درصد از این تعداد، بدمصرف هستند که این ۵ درصد ۱۰ تا ۱۵ درصد آب تولیدی در تهران را مصرف می‌کنند که بخش عمده‌ای از این مشترکان خانگی در شمال غرب تهران و برخی در جنوب و حتی شهرستان‌های استان تهران هستند که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند.
 
به‌گفته بختیاری، استان تهران ۲۵ درصد و شهر تهران ۱۷ تا ۱۸ درصد از آب شرب کشور را مصرف می‌کنند.

کد خبر: ۹۷٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha