۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
ریل‌گذاری فرابورس برای تامین مالی صنعت دارو در بازار سرمایه
مدیرعامل فرابورس ایران تاکید کرد

ریل‌گذاری فرابورس برای تامین مالی صنعت دارو در بازار سرمایه

هامونی، ‌مدیرعامل فرابورس ایران بر استفاده از ظرفیت‌های فرابورس برای تامین مالی و پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیانی که در حوزه دارو فعالیت می‌کنند، تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیرعامل فرابورس ایران در جریان بازدید از سه شرکت فعال در صنعت بیوتکنولوژی دارویی و در دیدار با مدیران عامل این شرکت‌ها بر استفاده از ظرفیت‌های فرابورس برای تامین مالی و پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، تاکید کرد.

امیر هامونی در جریان بازدید از شرکت‌های مدوک زیست دارو، ویتان فارمد و سیناژن که در زمینه پلاسمادرمانی و تولید انواع دارو فعالیت می‌کنند، گفت: فرابورس ایران امکانات و ظرفیت‌های متعددی برای تامین مالی حوزه نوآوری و شرکت‌های صنعت بیوتکنولوژی دارویی در کشور دارد که آمادگی داریم با همکاری نزدیک با این شرکت‌ها، امکان استفاده از این ظرفیت‌ها را برای آنها فراهم کنیم.

وی در نشست مشترک با مدیران عامل شرکت‌های زیست دارو، ویتان فارمد و سیناژن با اشاره به معامله انواع دارایی فکری از قبیل ثبت حق اختراع، برند، علائم تجاری، طرح صنعتی و ... در بازار دارایی فکری فرابورس عنوان کرد: از قابلیت بازار دارایی فکری می‌توان برای انتقال دانش فنی و فهرست کردن حق ثبت اختراع (Patent) این شرکت‌ها در این بازار استفاده کرد.

هامونی در این دیدارها همچنین به استفاده از ظرفیت‌های صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و خصوصی فرابورس برای رشد، توسعه و تامین مالی شرکت‌های بیوتکنولوژی دارویی و نیز امکان تجهیز منابع استارتاپ‌های زیرمجموعه برخی از این شرکت‌ها به کمک بهره‌گیری از صندوق‌های جسورانه و خصوصی و بستر تامین مالی جمعی اشاره کرد.

به گفته وی با توجه به ریل‌گذاری فرابورس در مسیر پذیرش شرکت‌ها، باید مکانیزم‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه و فرابورس نیز برای شرکت‌های فعال در صنعت بیوتکنولوژی دارویی در جلسات فی‌مابین به خوبی تشریح و معرفی شود تا امکان بهره‌گیری از این ظرفیت برای آنها فعال شود.

کد خبر: ۹۷٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha