دلایل کاهش مصرف فرآورده های گوشتی| قیمت ۳۰ درصد افزایش یافت
رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی مطرح کرد

دلایل کاهش مصرف فرآورده های گوشتی| قیمت ۳۰ درصد افزایش یافت

معروف خانی، رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی (سوسیس، کالباس و همبرگر) تهران گفت: قیمت فرآورده های گوشتی نسبت به سال گذشته امسال بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی:  «مصطفی معروف خانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار، تاکید کرد: دلیل افزایش قیمت فرآورده های گوشتی (سوسیس، کالباس، همبرگر و ناکت) افزایش قیمت ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصدی ترکیبات تشکیل دهنده این محصولات است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی تهران با بیان اینکه هرچه گوشت، مرغ و یا ادویجات مرغوب در تولید فرآورده های گوشتی استفاده شود کیفیت و خوشمزه بودن این محصولات بیشتر خواهد بود، گفت: برخی از ترکیبات فرآورده های گوشتی وارداتی هستند و افزایش قیمت ارز نیز در افزایش قیمت این محصولات تاثیرگذار هستند.

قیمت این فرآورده ها نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است
وی با اشاره به میزان مصرف سرانه فرآوردهای گوشتی در بین مردم گفت: هرچند که قیمت این فرآورده ها نسبت به سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است اما سالانه سرانه مصرف این محصولات در بین مردم ۵.۵ تا ۶ کیلوگرم است.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی تهران یادآور شد: در حالی که میزان مصرف سرانه فرآورده های گوشتی در کشورهای اروپایی و امریکایی بیش از ۱۰ برابر ایران است، اما در کشور مصرف سرانه به حدود شش کیلوگرم افزایش یافته است.

وی افزود: تولید فرآورده های گوشتی سوسیس و کالباس با درصد مصرف مشخص گوشت و یا مرغ استانداردهایی دارد که تمام تولید کنندگان باید این استانداردها را در تولید این محصولات (سوسیس، کالباس، همبرگر و ناکت) به دقت رعایت کنند تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری آن را مصرف کنند.

قیمت تمام ترکیبات تشکیل دهنده فرآورده های گوشتی چند برابر شده است
رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی تهران با اشاره به دلایل افزایش قیمت فرآورده های گوشتی بیان کرد: قیمت تمام ترکیبات تشکیل دهنده فرآورده های گوشتی چند برابر شده است، قیمت مرغ که قبلا ۱۴ هزار تومان بود آلان بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است و قیمت گوشت نیز به حدود ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت ادویجات بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته و افزایش هزینه های آب، برق، گاز، دستمزد کارگران، مالیات، عوارض و سایر هزینه های جانبی دست بدست داده و هزینه تولید فرآورده های گوشتی را بسیار افزایش داده است

معروف خانی افزود: قیمت ادویجات بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ درصد افزایش یافته و افزایش هزینه های آب، برق، گاز، دستمزد کارگران، مالیات، عوارض و سایر هزینه های جانبی دست بدست داده و هزینه تولید فرآورده های گوشتی را بسیار افزایش داده است.

 رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی تهران خاطرنشان کرد: با افزایش تمام شده تولید فرآورده های گوشتی کالباس بیش از ۲۰۰ هزار تومانی در این شرایط توجیه اقتصادی ندارد و این در کاهش فروش بسیار موثر بوده است.

معروف خانی اظهار داشت: در این شرایط برخی از فروشندگان فرآورده های گوشتی که مغازه آنها اجاره است مجبور به جمع آوری مغازه های خود می شوند.

برای اطمینان بیشتر مردم سوسیس و کالباس خود را از واحدهای صنفی مجاز بخرند
وی با بیان اینکه در مجموع ۱۱۰۰ واحد صنفی فروشندگان فرآورده های گوشتی در تهران از این اتحادیه پروانه کسب دارند تاکید کرد: برای حفظ اطمینان بیشتر مردم باید از این واحدهای صنفی که پروانه کسب خود را از اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی دریافت کرده اند خریداری کنند.

در صورتی که شهروندان سوسیس، کالباس، همبرگر و ناکت خود را از واحدهای صنفی عضو اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی تهیه کنند در این صورت با اطمینان خاطری آنها را مصرف خواهند کرد و سلامتی مردم نیز حفظ خواهد شد

رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی تهران تصریح کرد: در صورتی که شهروندان سوسیس، کالباس، همبرگر و ناکت خود را از واحدهای صنفی عضو اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی تهیه کنند در این صورت با اطمینان خاطری آنها را مصرف خواهند کرد و سلامتی مردم نیز حفظ خواهد شد.

۹۵ درصد واحدهای صنفی ما پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند 
معروف خانی در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی این اتحادیه در تهران اظهار داشت: بازرسی ها و نظارت های بازرسان این اتحادیه نشان می دهد که ۹۵ درصد واحدهای صنفی ما پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند و آن ۲ و یا ۳ درصدی که ممکن است رعایت نکنند به لحاظ صنفی پس از تذکرات لازم اگر باز هم تکرار شود پلمب می شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی تهران بر اجرای تمام بخشنامه های ستاد ملی کرونا در واحدهای صنفی فروشندگان فرآورده های گوشتی تاکید کرد و گفت: بدون شک رعایت مسایل بهداشتی در واحدهای صنفی از ضروریات مهم همکاران ما است تا ضمن حفظ سلامتی و بهداشت خود، به تامین سلامتی مردم نیز توجه جدی داشته باشند.

بازرسی مستمر واحدهای صنفی
معروف خانی با بیان اینکه سلامتی اعضا و خانواده آنها برای ما اهمیت زیادی دارد، تاکید کرد: برای رعایت مسایل بهداشتی بازرسان این اتحادیه به صورت مستمر و دایمی بر تمام واحدهای صنفی ما در تهران نظارت دقیقی دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی تهران افزود: حتی خود اعضای هیات مدیره این اتحادیه بارها برای بازرسی از واحدهای صنفی فروشندگان فرآورده های گوشتی به این واحدهای صنفی مستقیما مراجعه کرده اند تا مسال بهداشتی در این واحدهیا صنفی به دقت رعایت شود.

در صورتی که قیمت مواد اولیه تولید سوسیس و کالباس افزایش یابد قیمت آن افزایش و اگر قیمت مواد اولیه آن کمتر شود، قیمت آن نیز در بازار کاهش خواهد یافت

این مسئول اتحادیه فروشندگان فرآورده های گوشتی تهران بیان کرد: در صورتی که قیمت مواد اولیه تولید سوسیس و کالباس افزایش یابد قیمت آن افزایش و اگر قیمت مواد اولیه آن کمتر شود، قیمت آن نیز در بازار کاهش خواهد یافت.

شایان ذکر است که بررسی های میدانی خبرنگار بازار حاکی از افزایش قیمت این محصولات طی ماه های گذشته در سطح کشور و تهران بوده است و این سبب شده مصرف فرآورده‌های گوشتی سوسیس، کالباس، همبرگر، انواع ناگت مرغ و گوشت در بین مردم کاهش یابد.

تولید سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن فرآورده های گوشتی در کشور
فرآورده‌های گوشتی نظیر سوسیس، کالباس، همبرگر، انواع ناگت مرغ و گوشت ازجمله محصولات در سبد غذایی خانوارهای ایرانی هستند و سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات و فراورده‌های گوشتی در کشور تولید و به مصرف مردم می رسد.

هرچند که عده ای از مردم به استفاده از غذاهای نیمه‌آماده و فست‌فودها دیدگاه‌های منفی دارند، اما آمارها نشان می دهد که مصرف این مواد غذایی و انواع فست‌فودها در کشور به علت فوریت تهیه آنها در منازل و رستوران ها روند صعودی دارد.

آمارها نشان می دهند که سرانه سالانه مصرف فرآوردهای گوشتی در کشورهای اروپایی بیش از ۶۰ و در آمریکا بیش از ۷۰ کیلوگرم در سال است اما در ایران مصرف سرانه این محصولات حدود ۶ کیلوگرم است.

کد خبر: ۹۷٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha