۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
شناساندن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اولویت کار رئیسی در استان سمنان باشد
کارشناس بازار سرمایه:

شناساندن ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری اولویت کار رئیسی در استان سمنان باشد

شاهرود- علی‌محمدی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شناساندن ظرفیت‌های سرمایه گذاری باید اولویت کار رئیسی در استان سمنان باشد، گفت: ظرفیت‌های عظیمی داریم اما برای سرمایه گذاری مهیا نشده‌اند.

مصطفی علی‌محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، در پاسخ به این سوال که اولویت‌های دولت سیزدهم در استان سمنان می‌بایست چه باشد، تاکید کرد: ابتدا باید گفت آینده اقتصادی دولت سیزدهم مشخص نیست زیرا رئیسی هنوز کابینه خود را معرفی نکرده و در مناظرات هم به صورت مشخص اعلام نکرده که قرار است چه کاری انجام دهد.

وی افزود: اما با صحبت‌هایی که جسته گریخته انجام می‌شود نشان داده که می‌خواهد به عدالت اقتصادی و اجتماعی و همچنین کم کردن فاصله طبقاتی در کنار کمک به تولید روی بیاورد و این نکته مثبتی برای استان‌هایی مانند سمنان است که دارای ظرفیت‌های خوب سرمایه گذاری و تولیدی دارند.

چالش های پیش رو
این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه رئیسی با چالش‌های متعددی در زمینه اقتصاد ملی و حتی بین‌الملل روبرو است که مهمترین آنها ضعف‌های عملکردی و ساختاری دولتی‌ها است که در مجال خود باید مورد بحث قرار گیرند اما درباره استان سمنان باید گفت یکی از مهمترین چالش‌ها بی برنامگی است.

علی‌محمدی با بیان اینکه در دو دهه اخیر علی رغم اینکه رئیس جمهور از استان سمنان بوده اما نتوانسته‌ایم شاهد یک برنامه مدون در زمینه احصای ظرفیت‌های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار برای آنها باشیم. در نتیجه سرمایه گذاران یا نیامده اند و یا حضوری هیجانی داشته و نتوانسته‌اند آنچنان که باید و شاید انتظارات را برآورده سازند.

وی با بیان اینکه در اندک مواردی هم که سرمایه گذاری در استان سمنان موفق بوده غالباً سرمایه گذاری‌های بومی بوده که با عرق به این آب و خاک صورت گرفته و شخص مورد نظر نیم نگاهی هم به این موضوع داشته و صرفاً ماجرا را مادی ندیده است و این نشان می‌دهد که استان سمنان از لحاظ ساختار جذب سرمایه چقدر ضعف دارد.

دافعه بیشتر از جاذبه
این فعال بازار سرمایه با بیان اینکه خوشبختانه آمدن دولت جدید نوید روزهای بهتر به اقتصاد استان داده است، گفت: امیدواریم در بدو امر، تمام تیم اقتصادی کنونی استان سمنان به صورت کلی تغییر کند زیرا نشان داده‌اند که کارایی ندارند و مثال بارز آن هم پاسخ به همین یک سوال است که در دو دهه اخیر چه زیرساخت و کارخانه و یا حتی تولید اشتغال خاصی در دامغان، شاهرود، میامی، مهدی شهر، سرخه و.... صورت گرفته است؟ همین یک سوال را اگر مسئولان استان سمنان توانستند پاسخ دهند!

علی‌محمدی با بیان اینکه برخی مسائل را نمی‌توان کتمان کرد، توضیح داد: امروز بیکاری بی داد می‌کند روستاهای ما خالی از سکنه شده اند چرا که برنامه‌ای برای احصای ظرفیت‌های هر منطقه وجود ندارد که بتوانیم برای آن سرمایه گذار بیاوریم. در نتیجه ترویج سرمایه گذاری و قبل از آن مجبور کردن دستگاه‌های دولتی برای طرح نویسی بر مبنای ظرفیت‌های اقتصادی در هر ناحیه از استان سمنان، اولویت می‌بایست باشد.

وی افزود: سپس باید این ظرفیت ها به طرح های اقتصادی دارای توجیح بدل شوند و برای ان تلاش شود تا آب، گاز وبرق و زیرساخت تهیه کنیم سپس باید از اکیپ های سرمایه گذاری ایرانی و خارجی دعوت کنیم تا طرح ها را مورد بررسی قرار دهند و بعد از آن شرایط را برایشان تسهیل کنیم تا شاید موفق شویم وگرنه با رویه کنونی دافعه سرمایه گذاری استان بیشتر از جاذبه آن است.

کد خبر: ۹۷٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha